Delar av bokning försvunnen, varför?

Diskussion i 'Oneworld' startad av Gustaf Boo Callert, 5 Maj 2014.

1. Tjena, jag bokade en resa med Travelstart tidigare idag (runt lunch) med två bolag i Oneworld.

Det gäller en enkelresa till Chennai, Indien från Köpenhamn via London och Colombo den 24 juni, utförd av British Airways och SriLankan Airlines. CPH-LHR (British Airways) LHR-CMB-MAA (UL).

När jag kontrollerar resan på mitt inlogg på BAs hemsida direkt efter bokning, med given booking reference, får jag upp samtliga tre flighter.

Nu på kvällen går jag återigen in på mina sidor hos British Airways och endast första benet (CPH-LHR) syns, även på checkmytrip.com dyker bara CPH-LHR upp. Jag har aldrig upplevt att detta hänt tidigare, bör jag vara orolig?

Allt gott,

Gustaf

2. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att det försvinner är lite märkligt. Skulle nog ringa och dubbelkolla vad som egentligen biljetterats...

Att t.ex. British Airways inte känner av American Airlines-operated legs på en bokning på American Airlines-stock är normalt (även om man krediterar BAEC), så det skulle jag inte oroa mig över i ditt fall, men om den först har visat det och sedan inte är det i alla fall värt att undersöka.

3. Yes, det skumma var att det stod "Confirmed" på samtliga flights (när jag fick upp hela bokningen) det borde väl tolkas som att biljetteringen har gått igenom?

4. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Troligen, men skulle nog dubbelkolla med resebyrån (alt. flygbolagen). Har du fått någon e-ticket?

5. Det löste sig, fick en ny booking reference idag (utan att jag berättat om problemet eller varit i kontakt med resebyrån) där alla flights finns med. Hursom rätt märkligt, jag har inte varit med om något liknande tidigare.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!