Senaste nytt

De tre städerna som blev en - bnr och Gustav Jonsson åker till Budapest!

ALU

Medlem
Gillar Costes. Är riktigt sugen på att köra en sväng dit igen efter en sån här trevlig rapport!
 

niksal

Medlem
Tack för en trevlig rapport. Jag bodde i Budapest ett år som barn (92-93), alltid lika trevligt att se rapporter från stan. Jag är dock mycket överraskad av hotellpriset ni fick - riktigt dyrt tycker jag. Har för mig Kempinski haft priser för ca 120€/natt.

Makalös Michelin-middag. Ca hur mycket fick ni betala för den?
 

bnr

Medlem
Gillar Costes. Är riktigt sugen på att köra en sväng dit igen efter en sån här trevlig rapport!
Tack!
När var du där? :)
Hur var maten då jämfört med den som vi åt?

Tack för en trevlig rapport. Jag bodde i Budapest ett år som barn (92-93), alltid lika trevligt att se rapporter från stan. Jag är dock mycket överraskad av hotellpriset ni fick - riktigt dyrt tycker jag. Har för mig Kempinski haft priser för ca 120€/natt.
Kankse lite dumt att boka Superior Room och hoppas på att det skulle öka chans till uppgradering. Skulle antagligen bli uppgraderad från billigare rum också?
Var ej prepaid rate, utan avbokningsbar. Tittar nu och det lägger på ~800 SEK på priset.
Kombinationen Superior Room och avbokningsbar bokning ledde nog till ~2000 SEK/natt.

Kul och välskriven rapport!
Tack! :)

Makalös Michelin-middag. Ca hur mycket fick ni betala för den?
Vad gick middagen på?
Michelin-middagen kostade €170/person (7 rätter med tillhörande viner)
 

Jonas C

Medlem
Kul rapport! Måste bli ett återbesök till Budapest känns det som. Var där i Januari 2014 men det var dimmigt i princip hela vistelsen så jag hann inte se någonting alls av staden, men har hört att det ska vara riktigt vackert där. Middagen på Costes såg inte helt fel ut! Prislappen på hotellet var dock lite hög för att vara Budapest, ni kunde ju ha bott på Four Seasons för samma pris ;)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

bnr

Medlem
Kul rapport! Måste bli ett återbesök till Budapest känns det som. Var där i Januari 2014 men det var dimmigt i princip hela vistelsen så jag hann inte se någonting alls av staden, men har hört att det ska vara riktigt vackert där. Middagen på Costes såg inte helt fel ut! Prislappen på hotellet var dock lite hög för att vara Budapest, ni kunde ju ha bott på Four Seasons för samma pris ;)
Kan bli en billig resa om man gör det till en billig resa. :) Synd att det var dimmigt när du var där, finns mycket att se! Skulle rekommendera vår/sommar/höst dock.

Kollade precis och Four Seasons var betydligt dyrare än så, dessutom var det för att se vad Accor Platinum kunde göra. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jonas C

Medlem
Kan bli en billig resa om man gör det till en billig resa. :) Synd att det var dimmigt när du var där, finns mycket att se! Skulle rekommendera vår/sommar/höst dock.

Precis, det blir nog Radisson Blu igen vid nästa besök. Svårt att slå €60 för två nätter med 2-4-1 ;)
 
  • Gilla
Reactions: bnr

SNIFF

Medlem
Precis, det blir nog Radisson Blu igen vid nästa besök. Svårt att slå €60 för två nätter med 2-4-1 ;)

Hotell: Men det gäller väl bara om man har framförhållning?
Flyg: Verkar gå att åka dit för runt 1800kr om man reser obekvämt rent tidsmässigt med SK/LH eller bara SK.
 
Toppen