Senaste nytt

De sæder i Business Class, som giver mest privatliv på flyrejsen

Redaktionen

Medlem
4-emirates-800x300-564x211.png

Hvis man rejser alene og helst vil have fred og ro på rejsen, er en af de allervigtigste detaljer hvor meget eller hvor lidt privatliv dit flysæde tilbyder. De fleste kan godt lide at have god plads og ikke for forstyrrende naboer – det gør rejsen mere behagelig og giver bedre muligheder til at arbejde, hvile og nyde af maden (og den gode champagne!) i løbet af rejsen.

Der er dog store forskelle mellem hvordan flyselskaberne arrangerer sine sæder i business class-kabinerne. Lad os kigge ind!

“Reverse Herringbone” eller på dansk “omvendt fiskeben” er sandsynligvis den mest populære konfiguration hos flyselskaberne. Sæderne er arrangerede i en 1-2-1 med vinduessæderne vendt ud mod vinduet og de to sæder i midten let skråt ved siden af hinanden. Som navnet fortæller, ser kabinen lidt ud som et fiskeskelet set ovenfra.


uk_BvuMNKY0SpOQRmZfzY75FM4k6L_xKylfcLXI5QVcoUdsEO1gs6amkD_qOLzRw-QbgKeHDOOAoRqI8hTrPg-gXC8iVM8TOojw-5En7p6KBTk4R7jZGsd9KYlMFpwBWlTCJrDIl4Si2h2OKKr1N8QqiCkFXKNc7wBIT_Nxk=s0-d-e1-ft



“Omvendt fiskeben” hos American Airlines i en Boeing 787 på Business Class

Konfigurationen bliver blandt andet brugt hos Qatar Airways, Air Canada, Air France, American, Avianca, Cathay Pacific, Finnair, Turkish Airlines og mange andre selskaber.

Anledningen er naturligvis, at den giver et godt privatliv – alle passagerer sidder i princip vendt fra hinanden.


nXk1SNh1-U6bfy-42SJsNcNIpaXSvpiuMaVym3bLyAK2IS_LRHqY9W4Zrdtdr12WssYe1TRFPyoBn2dGeRAqsLOoQ3235qmfPaaDy_DuwnqXYjQSH1U51Af6nJUEkjO_llqGFqM3bV2ym0FZshaKf7B7NPLGdw9QbT6HHTZQunifOF0f43aV=s0-d-e1-ft



Cathay Pacific Business Class

Apexsuiten er en anden konfiguration. Oftest er den arrangeret med seks eller syv sæder per række (sammenlignet med kun fire hos fiskebenet) og giver mest privatliv hvis du kan få lov at vælge pladsen ved vinduet. Netop denne model finder du hos f.eks Korean Air, Japan Airlines og Oman Air – og nogle flere selskaber.

Oman Airs Business Class-kabine er i 2-2-2 med vinduespladserne vendt mod hinanden – dog med en skive mellem sæderne. Den der sidder ude ved vinduet har sin egen passage til midtergangen, så man ikke forstyrrer naboen hvis man vil bevæge benene lidt eller besøge toilettet.


S5Jh4P07WUsgkW8XqZFwN5zSRZ4TA8uSdYdAkntW71AGKFSaWlusqFwEcySJ5iKks_EuEvx33gcLGQEJwmAMtFqZjem0CsVyBfXBleBBbyS295nHFNnFEtVoGxTAZFC2Wf-GvTFHT76cV7L-YdXQhSoCUjbWdARZ=s0-d-e1-ft



Oman Air: Business Class arrangeret som en Apexsuite

Qantas Business Class i selskabets Airbus A380-maskiner er i 2-2-2- men som du kan se på billedet, har alle rejsende en nabo forholdsvis tæt på.


cRugM67LbyLZK94EZhEJCJlh1J-5ZER8uJHyrulW7lGpLgQz_5S7_LX0XShgUAwncGjGJ4pZi7MhJsMyKwdBhi4YioKs3sUGfTJqRxHbxsIYlvNuY3DD7Oiol6xCPB1WmE5L3Q_UbapZzPgo7vqrooa13Q4bVsabK3LPA_7dE1s88RWCSbybxe7QwN9yB5wnCfZmanGsSH1WHRzmQY-pjUhefTuJTg=s0-d-e1-ft



Qantas Airbus 380 Business Class vinduespladser

British Airways Business Class-kabine kan have helt op til otte sæder per række i 2-3-2 eller 2-4-2. Det betyder, at nogle sæder er vendt mod hinanden – men man kan dog folde en sektion af sædet ud og op for at få lidt mere privatliv.


HXS7MVlX9jRR5-OU7XcKW6YAZGvSVerJ0hkSn0evKASMALwitFZ-z1WGSqNiIRj2KNKqjxPSS1g7cfAn-9DGTQADpSNF-7_KwwUh6LAQZn8PsT1pPL0AEnsosfLOEs4JsIlE6Qnk83h32gAB87acMeNW_R4rmvs0B_OyYgL0K8fY4Q0Es-BTg-zz_uA4fsJ37wFI6jLOSoTYIcpMUS-U2FzvyNJTLDjkkkw=s0-d-e1-ft



Business Class i en British Airways Airbus A380

Forskudt Solstys-konfiguration findes hos China Southern, Emirates, Thai Airways og Etihad. Denne konfiguration betyder, at sæderne ligger i en forskudt række efter hinanden. Også her er det ved vinduet, at du får mest privatliv.


Mt92CQFy94H9BlghOv4sm1xAhFI1daWIUj3fBgIrHoa1W4Bhd2hl0deLn83hjJmrP0IwRO76OkQu6uslwdefVrPP_f8aJ-ml9vmHaTJeKVL2apXXQCTV-AsgNeYsf1tbMux6lf_X25CVotWh-mIS-MP6T23AaMxqsNVI2oZdUM4Rz7PGxD-zdq2MNnMZYrCGHfXdBwJhMDPHzFzi8qzk7gvwXQ=s0-d-e1-ft



Etihads Pearl Business-kabine i en Airbus A330

Etihad tilbyder denne forskudte 1-2-1 men med de to sæder i midten separerede af en stor sektion mellem de to sæder – en god måde at løse det på.

Den fornylig opfriskede business class-kabine hos Emirates (som vi skrev om i november http://www.businessclass.dk/nye-bedre-business-class-saeder-hos-emirates/) benytter sig også af denne løsning med den store sektion i midten mellem de to midtersæder.


AnnUjuELWNJUjKS-L6rseGABQBzUhexme0LhndeUHACK1gy8azLBWYxcRHgjBzOnZybU2OOQ5Z15D3zRVUsSBVVgT7Mh0P0lE1viIaevG2-P6MBbFIzfIbtjhCGVICrrsLStoojGsPbDXF2VrY8=s0-d-e1-ft



Emirates Airbus A380 Business Class

SAS Business Class har en forskudt 1-2-1. Også her er vinduespladsen bedst mht privatliv.


5ue5KuIAm3dmtSMSEZkpRtyJRbRxTds3O8nlk3baKcPSx8dMY8jX6WigzjRV67FSr49jdrJoHt3A_Go_SUh-BXdHqV8AbvuEBljGr9KjuPreS2G1UZwunzJlwIHWCdrit_-VXNpnI7PMcfq4ey3py8wzIO_tUp2wrfaSDExj0y36-R-YHJxWk1kong=s0-d-e1-ft



SAS Business Class – her har mange BusinessClass-medlemmar været!

Singapore Airlines har valgt en andel model, som man benytter sig af både i sine Boeing 777-300 og Airbus A380. Her er der hverken fiskebensopstilling eller forskudte sæder men en ganske enkel 1-2-1 med alle sæder vendt i den samme retning.


_5npl46Ui8P2XvSvaeFmfkFnTW4-PJu_9GrtIWKgNkK1mP49HEjlDWEo3AZvOTbAVYEvHa9xt45OQodmKweNAHASndnqiiDtmkEiu7tt_k7s6LkrpgosGChmieMY1tEIYdX8CKhkgj9tNr0PBop5UZCxPAxjfGQQLw=s0-d-e1-ft



Singapore Airlines Business Class i 1-2-1

cleardot.gif


Læs mere »
 
Toppen