Datorn ska ligga på hatthyllan eller i väska under stolen framför

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Lokföraren, 29 Maj 2015.

1. Lokföraren

Lokföraren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter många resor med sas fick jag idag veta att datorn ska ligga på hatthyllan eller i väska under stolen framför. Har alltid haft den i fickan med tidningarna innan. Hur har ni haft det med datorn?

2. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Alltid haft datorn i datorväskan under start och landning, i hyllan eller på golvet.

3. HCW

HCW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har vid några gånger tvingats flytta på den men normalt får den ligga i tidningsfickan.

OT: Min fru blev för några flygningar sedan ombedd att lägga sin pocketbook i hatthyllan när vi satt på rad 1 på en SAS-flight. Det var en av de mera udda uppmaningar jag varit med om.

4. mha321

mha321 Medlem

De brukar för det mesta tydligt ange det i utropen (som få lyssnar på noggrannt) att datorn ska ligga i handbaggage under start och landning. Däremot brukar de aldrig följa upp det och faktiskt säga åt folk som har den i stolsfickan, utan bara de som fortsätter att ha den igång i knät...

fcx gillar detta.
  5. In_Sweden

In_Sweden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har haft stolsgrannar som har blivit tillsagda några gånger, osäker på bolag men förmodligen SAS.
    Själv skulle jag aldrig få för mig att ta det utrymmet till min dator, mina knän har det trångt nog som det är.

Jag har ett antal gånger blivit ombedd att lägga upp allt ifrån en tröja eller halsduk till böcker, det är snarare regel än undantag att allt ska upp, vad jag märkt.

6. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    det beror väl mkt på vad det är för dator oxå. En 11" MacBook Air går ju enkelt att "gömma" i tidningsfickan meda nån 15.4" PC med dvd-spelare och annat krims krams tar rätt mkt plats och således oxå väger mer. Det är ju stora tunga saker de inte vill skall flyga runt vid ev nödsituation.

Aurora gillar detta.
  7. Aldrig tidningsfickan! Risken att glömma den när man stiger av....

bossefin gillar detta.
  8. maswan

maswan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bryant gillar detta.
  9. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp såg detta senast i onsdags :)
    En kille glömde datorn i stolsfickan och kom springande tillbaka in i planet för att hämta den.

Palazzi gillar detta.
  10. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta är nog en stor anledning till varför den inte ska ligga i stolsfickan.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!