Senaste nytt

Datorbutik som tar Amex?

ushac

Medlem
Letade själv nyligen efter någon som tar Diners. Paypal är som sagt ett alternativ med det kan komma påslag där.

Jag hittade till slut alina.se, de tar Diners så då utgår jag från att de även tar Amex. De verkar över lag ha bra sortiment och priser på datorkomponenter. Har bara beställt från dem en gång, men då var paketet framme dagen efter. Dessutom med en påse djungelvrål som extra julklapp. :)
 

agehall

Medlem
Apple Store (online), Webhallen och Dustin (företag) tar alla amex. Jag har själv spenderat 30k på mitt amex hos dessa idag - året börjar bra... ;)
 

mry

Medlem
Kan man inte köpa dyra ombokningsbara flygbiljetter, få vouchern och sen avboka flygbiljetterna om man vill ha vouchern typ nu?
 

agehall

Medlem
Kan man inte köpa dyra ombokningsbara flygbiljetter, få vouchern och sen avboka flygbiljetterna om man vill ha vouchern typ nu?

Det går säkert, men risken är att de blir sura och/eller inte ställer ut vouchern ifall pengarna kommer tillbaka på kortet. Jag har inga problem att nå upp till 150k, så jag tänker inte pyssla med sådant iaf.
 

Viking75

Medlem
Jag pratade med Amex i dag då jag ville serva min BMW någonstans och debitera kortet (fanns inget ställe nära).

Förövrigt tycks ingen voucher vara på gång till fru Viking ännu, jag bad henne ringa o kolla.
(spelar ingen roll, den dyker nog upp) Hon är glad ändå!

Vid mitt samtal med Amex fick jag reda på att man förr i tiden hade en gräns på 100 000 för europa voucher och 200 000 för "världen" voucher. Men på begäran av användare så skall man frångått detta system för att dela det på hälften dvs 150 000 och gälla världen.
(jag är skeptisk)
Jag föreslog att Amex skulle tala med SAS angående fler awardplatser i C på longhaul då det är FÖR svårt för folk att pricka in vettiga resor.
Vidare föreslog jag att fler belöningar behövs för hög spending, Vi får se!! Men nu har man dragit sitt strå till stacken i försök att förbättre lite.
 
Toppen