Senaste nytt

Dashcam/Bilkamera

nissefalk

Medlem
I USA när jag hyr bil gör jag det då det finns en kamera inbyggd i min GPS, blir dock inte så bra bilder med den kameran då kvaliteten åsidosätts för att få in mer inspelad tid.
 

aldrighemma

Medlem
Jag har testat med Sygic för Android, och det fungerar riktigt bra. Sygic har en funktion som alltid sparar dom senaste x minuterna. Så om något händer så behöver man bara komma ihåg att stoppa inspelningen så har man allt på bild. Det finns dessutom en funktion som ska automatiskt sparar inspelningen vid en krock med hjälp av telefonens G-sensor, men den har jag tack och lov inte provat (än)!

Man måste bara hitta en bra hållare för telefonen så att kameran inte skyms och blir riktad framåt.
 

RickardG

Medlem
Yes, jag har kört med Mini 806 en längre tid (åtminstone ett år). Jag är helnöjd med den av främst två orsaker: den spelar in i 21:9, som passar väldigt bra för filmning framåt från en bil, och den har ett polarisationsfilter som helt tar bort reflexer från insidan. Sen är den "komplett", d.v.s. har GPS, G-sensor, plats för dubbla minneskort, kan spegelvända bilden m.m.
Jag tog en snabb googling nu och det verkar som att det finns efterföljare till denna, men att många ändå kommit fram till att 806-modellen fortfarande är bättre.

Finns många reviews på nätet, här är en Techmoan - Techmoan - The Mini 0806 Dashcam Review - Better late than never.
 

chazzie

Medlem
Återkommer i ämnet efter CES 2017 då jag redan förra året såg massor med olika varianter av dashcams på mässan. :)

Det skola följas med stort intresse, jag har insett att det är något man behöver när man vinglar runt med hyrbil i diverse delar av världen. Jag åker en del själv och då skadar det inte att ha rörliga bilder som "vittne", kände det bland annat när jag var i Thailand och kryssade runt att en dashcam inte hade varit en dålig reskamrat då!
 
Toppen