Dansk SAS fack strejkar på Köpenhamn Kastrup

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av OSL_Commuter, 15 Februari 2013.

1. OSL_Commuter

OSL_Commuter Medlem

6 personer gillar detta.
  2. Tjaeng

Tjaeng Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Strejk på CPH

Vild strejk bland dansk kabin.... Högoddsare. Avskeda arbetsvägrare, ersätt med folk från LCC som har lite perspektiv. CAPA publicerade en analys igår som visar att SAS under 2012 alltjämt hade högst Lönekostnad per anställd, högst personalkostnad som andel av totalkostnad och bland den lägsta arbetseffektiviteten (personal-tonkilometer) i Europa.

1 person likes this.
  3. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vore trevligt att i framtiden få se Danish Airlines. Utmärkt service ,CPH som hemmahamn 2 timmar i tull och passkontroll. Dansk lön och förmån till all personal, dagliga strejker och en prisnivå på c:à 40 000 t.o.r CPH-BKK i biz.
    Hoppas dom får många kunder..........
    Välkommen till Östtyskland

Last edited: 15 Februari 2013
    7 personer gillar detta.
  4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, SK409 ställdes in (17:15 från ARN) vilket fick till följd att SK1429 flög med 185 pax, fullsatt. Ingen vidare bekväm flygning. Och min fästmös flight från Bryssel till Köpenhamn likaså...

5. OSL_Commuter

OSL_Commuter Medlem

Detta stämmer alldeles för väl! Stor humor samtidigt som det ät tragiskt!

6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  8. OSL_Commuter

OSL_Commuter Medlem

9. Tjaeng

Tjaeng Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Strejk på CPH

Bah. Det enda rätta vore att strejkarnas passerkort, personal-ID och intranätsinlogg blir avaktiverade innan de ens tänker tanken på att "genoptage" någonting alls.

10. Viking75

Viking75 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju tragiskt att SAS ska behöva ha med CAU att göra! Jag har ingen empati för kabinfacket i danmark. Faktum är att hela "hubben" i danmark känns som en risk när man ska planera en resa.. Det är inte acceptabelt.
    Jag vet att det är att ta i,,,, men som chef hade jag valt att statuera exempel och avskedat x antal av de som gick ut i vild strejk.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!