Senaste nytt

Dagsutflykt till Armenien från Tbilisi (Georgien)

Canadien

Medlem
Det ska inte vara några säkerhetsproblem att åka från Tbilisi till Armenien? Jag tänker på det som står på UD att det är oroligt i gränsen mellan Armenien och Azerbadjan. Är det något man märker av om man bara åker från Georgien till Armenien?
Som skrivits ovan, inga som helst problem. Men har du en dag över så skulle jag hellre rekommendera en dagstur till Kazbegi och Gergeti. Vackrare resa än den till Armenien.
 

Gus

Medlem
Åk till huvudstaden Stepanakert. Säkrare än Malmö. Och roligare.
Som skrivits ovan, inga som helst problem. Men har du en dag över så skulle jag hellre rekommendera en dagstur till Kazbegi och Gergeti. Vackrare resa än den till Armenien.
Alltid kul med tips tills annorlunda ställen! :) Men jag "måste" till Armenien då det blir mitt nästa sista land i Europa att besöka! Dagen efter är planen att åka till Vitryssland och därmed har jag besökt alla Europas länder! :)
 

Canadien

Medlem
Alltid kul med tips tills annorlunda ställen! :) Men jag "måste" till Armenien då det blir mitt nästa sista land i Europa att besöka! Dagen efter är planen att åka till Vitryssland och därmed har jag besökt alla Europas länder! :)
Abchasien kanske är kvar? Även om det bara är erkänt som eget land av Ryssland.
 

Gus

Medlem
Tack @Gus för tipset att besöka Armenien! Blev inspirerad och tittade närmare på Envoy Tours. Om man vill göra utflykt utanför de schemalagda dagarna går det att boka privata utflykter. Prislista finns här:
1 Day De-tour to Armenia
De har tydligen två olika priser. Priserna du ser är för två vuxna och 1 infant.

"We can offer you 2 private options:
  • Private tour at GEL 460, which includes: Lunch, English speaking guide, all driver and transport related cost.
  • Private transportation with driver to same sights at GEL 220, which includes all driver and transport related cost."
Vi tänkte först hyra bil men en bil kostar 500 kr per dag och sen tillkommer ett tillägg på 70 usd för att ta bilen över gränsen till Armenien!
 

olo

Medlem
Men jag "måste" till Armenien då det blir mitt nästa sista land i Europa att besöka!
Hur definierar du Europa? Gränsen till Asien går väl längs bergskedjorna Ural och
Kaukasus, sen genom Svarta havet och Bosporen? Så dessa länder borde med mitt synsätt räknas till Asien.
 

Gus

Medlem
Hur definierar du Europa? Gränsen till Asien går väl längs bergskedjorna Ural och
Kaukasus, sen genom Svarta havet och Bosporen? Så dessa länder borde med mitt synsätt räknas till Asien.
Jadu.. Det vet jag inte! Jag googlade mig sönder och samman häromdagen för att hitta ett svar på frågan! När jag googlade häromdagen så tyckte några att Kazakstan också tillhörde Europa och där har jag inte varit. Så nu har jag bokat in familjen dit i november. Tydligen är Astana världens näst kallaste huvudstad, jisses!
 

olo

Medlem
Jadu.. Det vet jag inte! Jag googlade mig sönder och samman häromdagen för att hitta ett svar på frågan! När jag googlade häromdagen så tyckte några att Kazakstan också tillhörde Europa och där har jag inte varit. Så nu har jag bokat in familjen dit i november. Tydligen är Astana världens näst kallaste huvudstad, jisses!
Haha, den var roligt. Tänk på att både Australien och Isreal är med i Eurovision så har du inte varit där är det bäst att boka in det också.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen