Senaste nytt

Dagslutflykt från Hong Kong

palmen

Moderator
Om dina flygningar är endast med Cathay Pacific/Dragonair, kan du delbetala med pengar när du bokar en bonusresa med British Airways Executive Club avios.

Exempel 1: Hong Kong - Manila T/R (normalpris 15.000 avios i Economy class)
Visa bifogad bild 44792

Exempel 2: Hong Kong - Taipei T/R (normalpris 9.000 avios i Economy class)
Visa bifogad bild 44793


Följande rutter kostar endast 4.500 avios per segment i Economy class

Hong Kong-Hanoi (Vietnam)
Hong Kong-Da Nang (Vietnam)
Hong Kong-Taipei (Taiwan)
Hong Kong-Kaohsiung (Taiwan)
Hong Kong-Guangzhou (Kina)
Hong Kong-Sanya (Kina)
Hong Kong-Haikou (Kina)
Hong Kong-Guilin (Kina)
Hong Kong-Xiamen (Kina)
Hong Kong-Changsha (Kina)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Om jag kör en Avios-boknign är nog Taipei bästa alternativet med tanke på antalet flighter som man kan ta mellan de två städerna.
Hur är det med oväder i detta område i december, är risken för tyfoner och liknande stor så man riskerar att bli fast?
 

Dr. Miles

Expert
Om jag kör en Avios-boknign är nog Taipei bästa alternativet med tanke på antalet flighter som man kan ta mellan de två städerna.
Ja, dessutom har Cathay Pacific en nyrenoverad lounge i Taipei. :)
Hur är det med oväder i detta område i december, är risken för tyfoner och liknande stor så man riskerar att bli fast?
Tyfonsäsongen i Taiwan är runt juli-september så i december ska det vara fri från tyfoner i alla fall.
 
Om jag inte minns fel så har de tyfonsäsongen bakom sig. Oktober tror jag är peaken. Jag kommer precis därifrån (igår) och det var inget oroande över vädret, förutom att det är kallt just nu, runt 10 grader.
 

Paby

Medlem
Har du varit i HKG så mycket att du hunnit göra allt som finns i krokarna? Låter svårt i mina öron men inte omöjligt. Annars förstår jag inte varför du ska lämna stället som har så mycket att erbjuda! :)
 

Traveller

Medlem
Om jag kör en Avios-boknign är nog Taipei bästa alternativet med tanke på antalet flighter som man kan ta mellan de två städerna.
Hur är det med oväder i detta område i december, är risken för tyfoner och liknande stor så man riskerar att bli fast?

Du kan känna dig lugn kring "oväder" det finns inga och "jag märker inte av några i regionen".

De storstäder du kan hinna till som tur och retur är ju just Manila, Taipei, Seoul framför allt. Men alla dessa har ju en ganska lång sträcka från flygplats till stad så att säga. Du får ju dessutom lite extra stress genom den timme du förlorar gentemot Manila och Taipei samt två timmar till Seoul.
Så, varför inte ta dig till Macao? Det går båt direkt från Hong Kongs flygplats, bara att checka in (eller köpa biljetten) på airside. Samma båt tar dig tillbaka efter lite spel eller bara en härlig dag där. En dag utan stress men också utan bonuspoäng kanske..
 
Toppen