Senaste nytt

Dagslutflykt från Hong Kong

Om jag förstår det hela rätt så är syftet att flyga någonstans utan att lämna flygplatsen, testa lite lounger och sedan tillbaka till HKG? I så fall hade jag inte flugit till TPE. Jag har varit där 5ggr de senaste 4 månaderna och inte tyckt att de lounger jag besökt varit särskilt bra.
Men, visst man vet ju inte säkert förrän man provat själv. ☺ Hade dock själv valt någon annan flygplats med större utbud som t ex SIN.
 
Om jag förstår det hela rätt så är syftet att flyga någonstans utan att lämna flygplatsen, testa lite lounger och sedan tillbaka till HKG? I så fall hade jag inte flugit till TPE. Jag har varit där 5ggr de senaste 4 månaderna och inte tyckt att de lounger jag besökt varit särskilt bra.
Men, visst man vet ju inte säkert förrän man provat själv. ☺ Hade dock själv valt någon annan flygplats med större utbud som t ex SIN.
New Cathay Pacific lounge opens to passengers at Taiwan Taoyuen International Airport

Cathays nyaste lounge, bara 3 veckor gammal! ;)
 

palmen

Moderator
Om jag förstår det hela rätt så är syftet att flyga någonstans utan att lämna flygplatsen, testa lite lounger och sedan tillbaka till HKG? I så fall hade jag inte flugit till TPE. Jag har varit där 5ggr de senaste 4 månaderna och inte tyckt att de lounger jag besökt varit särskilt bra.
Men, visst man vet ju inte säkert förrän man provat själv. ☺ Hade dock själv valt någon annan flygplats med större utbud som t ex SIN.
Jag vill maximera tiden på HKG också innan avfärd, inga problem för mig att åka tillbaka med vändande plan om det skulle vara alternativet.
 

palmen

Moderator
Bangkok är en av få destinationer där det brukar finnas billiga business-biljetter utan krav på minsta frånvaro. Men det brukar ligga på närmare 5000 kronor. Singapore är å andra sidan otroligt dyrt.

Kolla på Cathays kampanjhemsida med Hong Kong som vald plats.

Du kan även flyga Malaysian om det är så att du vill testa F-loungen i Hong Kong. De brukar också ha bra priser.
Har tittat på Bangkok och det finns mycket riktigt för ca 5000 kronor, alla andra städer jag hittat verkar ha minimum stay på 2 dagar. Det skulle ju vara möjligt att boka en tur och retur och slägna returen, men jag antar att man inte kommer hitta något billigt tillbaka i vilket fall som helst.
 

Thornado

Medlem
Om du vill maximera tiden/möjligheten att testa lounger på HKG så är väl ett annat alternativ att inte åka någonstans. Dvs, köp den billigaste enkelbiljett du kan hitta med Cathay den dagen (helst med sen avgång) och testa lounger och strunta sen i att använda den biljetten.
 

palmen

Moderator
Om du vill maximera tiden/möjligheten att testa lounger på HKG så är väl ett annat alternativ att inte åka någonstans. Dvs, köp den billigaste enkelbiljett du kan hitta med Cathay den dagen (helst med sen avgång) och testa lounger och strunta sen i att använda den biljetten.
Det är ju ett kreativt sätt att lösa det, boka sista flighten till TPE eller liknande. Men det känns helt fel att sitt apå flygplatsen "hela" dagen också utan att flyga och är väl kanske inte helt "moraliskt" rätt
 
  • Gilla
Reactions: bnr

Dr. Miles

Expert
Det är absolut ett alternativ, jag har dock "bara" 8500 avios just nu, de sista 500 är dock lätta att fixa om det skulle behövas. Tack för att du letat upp flighterna :)
Om dina flygningar är endast med Cathay Pacific/Dragonair, kan du delbetala med pengar när du bokar en bonusresa med British Airways Executive Club avios.

Exempel 1: Hong Kong - Manila T/R (normalpris 15.000 avios i Economy class)
Screenshot20151129_02.png


Exempel 2: Hong Kong - Taipei T/R (normalpris 9.000 avios i Economy class)
Screenshot20151129_03.png



Följande rutter kostar endast 4.500 avios per segment i Economy class

Hong Kong-Hanoi (Vietnam)
Hong Kong-Da Nang (Vietnam)
Hong Kong-Taipei (Taiwan)
Hong Kong-Kaohsiung (Taiwan)
Hong Kong-Guangzhou (Kina)
Hong Kong-Sanya (Kina)
Hong Kong-Haikou (Kina)
Hong Kong-Guilin (Kina)
Hong Kong-Xiamen (Kina)
Hong Kong-Changsha (Kina)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen