Senaste nytt

Dagslutflykt från Hong Kong

palmen

Moderator
Testa om du kan byta till dig lite Avios mot EB-poäng e.d.
Det skulle vara ett alternativ om någon behöver eurobonuspoäng, jag har det dock inte många poäng i dagsläget jag kan göra av med i och med att de är öronmärkta för en kommande LH F, kommer behöva 190k för att säkra upp att jag kommer iväg 2 personer.
 
Det skulle vara ett alternativ om någon behöver eurobonuspoäng, jag har det dock inte många poäng i dagsläget jag kan göra av med i och med att de är öronmärkta för en kommande LH F, kommer behöva 190k för att säkra upp att jag kommer iväg 2 personer.
9000 Avios+300 kr räcker för att boka den här turen på BAEC

96224b388b96ff83d0a513f0a34aa861.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
Bangkok är en av få destinationer där det brukar finnas billiga business-biljetter utan krav på minsta frånvaro. Men det brukar ligga på närmare 5000 kronor. Singapore är å andra sidan otroligt dyrt.

Kolla på Cathays kampanjhemsida med Hong Kong som vald plats.

Du kan även flyga Malaysian om det är så att du vill testa F-loungen i Hong Kong. De brukar också ha bra priser.
 

Bryant

Medlem
Jag fick tipset igår på flighten till ORD att ta tunnelbanan till Schenzhen. Ligger i riktiga Kina och visum löses på plats.
 

Alf

Medlem
Varför inte bara stanna i Hongkong om det är så kort tid. Ta in på ett bra hotell och njut av att slippa sitta på ett flygplan med incheckningsr säkerhetskontroller och allt annat tidsödande. Gå ut och ät på en bra kinesrestaurant. Kinesmaten i Hongkong är suverän. Pekinganka inte att förglömma.
 

Agö

Medlem
Varför inte bara stanna i Hongkong om det är så kort tid. Ta in på ett bra hotell och njut av att slippa sitta på ett flygplan med incheckningsr säkerhetskontroller och allt annat tidsödande. Gå ut och ät på en bra kinesrestaurant. Kinesmaten i Hongkong är suverän. Pekinganka inte att förglömma.
Du har nog missat att @palmen ska göra ARN-HKG rätt många gånger...
 

palmen

Moderator
Varför inte bara stanna i Hongkong om det är så kort tid. Ta in på ett bra hotell och njut av att slippa sitta på ett flygplan med incheckningsr säkerhetskontroller och allt annat tidsödande. Gå ut och ät på en bra kinesrestaurant. Kinesmaten i Hongkong är suverän. Pekinganka inte att förglömma.
Precis som @Agö skrev så har jag 5 stycken hkg resor närmsta 3 månaderna på 1-2 dagar. Jag njuter mer i en economy stol än på ett hotellrum så flyget är inga problem i den aspekten. Nästa helg blir som sagt i hkg utan extra flyg, men helgen efter kan det ju vara kul att göra annat, därav jag undersöker möjligheterna :)
 
Toppen