Senaste nytt

Dags för första Lufthansa First

Tack vare er, mina kära forumvänner, lyckades jag till slut boka något annat än SAS. En Awardresa till från Göteborg till USA om en vecka, med LH First på ditvägen och LH Business på hemvägen.
Tyvärr har jag bara en timme layover i Frankfurt på vägen dit, och undrar om jag missar något speciellt i upplevelseväg i och med detta? Andra tips på hur man bäst upplever sin Lufthansa experience? Vad finns för dos and don'ts, etc? Jag har ju i princip bara hållit mig till SAS Business via ARN, GOT, ORD, LAX, NYC. Så alla tips på hur jag får en bättre upplevelse mottages tacksamt, samt info vad jag kan och INTE kan förvänta mig när det gäller service etc :)

Här är resplanen;

Departure time
14:35
Gothenburg - Landvetter (GOT)
Arrival time
16:15
Frankfurt/Main International Airport (FRA)
Cabin class Business (I)
LH flight LH817

Departure time
17:15
Frankfurt/Main International Airport (FRA)
Arrival time
19:20
Chicago - O'Hare International, IL (ORD)
Cabin class First (O)
LH flight LH432

Departure time
21:28
Chicago - O'Hare International, IL (ORD)
Arrival time
23:54
New Orleans International, LA (MSY)
Cabin class Business (I)
Non LH flight UA1868


Departure time
17:20
Los Angeles International, CA (LAX)
Arrival time
13:30 +1 day
Munich - Franz Josef Strauss (MUC)
Cabin class Business (I)
LH flight LH453

Departure time
15:45
Munich - Franz Josef Strauss (MUC)
Arrival time
17:35
Gothenburg - Landvetter (GOT)
Cabin class Business (I)
LH flight LH2430
 

Canadien

Medlem
Ring SAS och be dem byta ut första benet mot denna

LH.png

LH 811
LUFTHANSA AIRLINES

GOT 11:25

FRA 13:05

Stops 0
Duration 01h 40m

Du vill inte missa First Class Terminal i Frankfurt, med den obligatoriska bilresan från loungen till planet.
 
Nu ringde dom och sa att han som gjorde bokningen från början i lördags gjorde fel, och att han skulle dragit 75000 poäng, inte 55000. Så nu drar dom ytterligare 20k. Vad tycker man om det egentligen? Rent principiellt liksom. Jag köpte ju resan först och bokade boendet sen, när jag visste att resan skulle bli av. Varför skulle detta kännas mer ok när det gäller poäng, men hade varit helt oacceptabelt om det gällde pengar?
 

agehall

Medlem
Nu ringde dom och sa att han som gjorde bokningen från början i lördags gjorde fel, och att han skulle dragit 75000 poäng, inte 55000. Så nu drar dom ytterligare 20k. Vad tycker man om det egentligen? Rent principiellt liksom. Jag köpte ju resan först och bokade boendet sen, när jag visste att resan skulle bli av. Varför skulle detta kännas mer ok när det gäller poäng, men hade varit helt oacceptabelt om det gällde pengar?
You win some you lose some.

Det finns en tydlig prislista så det är ju inte direkt konstigt att de efterdebiterar när de gjort fel. Var glad att du ens kunde boka i lördags - det här är ett sådant fall där man visserligen skulle kunna bråka, men du förstör antagligen mer på lång sikt än du vinner på kort sikt.
 

squeezen

Medlem
Nu ringde dom och sa att han som gjorde bokningen från början i lördags gjorde fel, och att han skulle dragit 75000 poäng, inte 55000. Så nu drar dom ytterligare 20k. Vad tycker man om det egentligen? Rent principiellt liksom. Jag köpte ju resan först och bokade boendet sen, när jag visste att resan skulle bli av. Varför skulle detta kännas mer ok när det gäller poäng, men hade varit helt oacceptabelt om det gällde pengar?
Kan du inte passa på hitta nåt first hem också?
 
Toppen