Senaste nytt

Dagens BA781

Senator

Moderator
Nej, är det nio rader så är det short haul. CW har 4 rader med säten. Om man loggar in på MMB (Manage My Booking) kan man också se på stolarnas utformning och om de är vänta mot varandra eller inte.

T.ex. så här på nästa måndags BA781:

BA Seat Map.JPG

4 rader stämmer. Nackdelen med mitt val av 1A är att man inte vill sitta där om det blir byte till SH config
 

JensE

Medlem
Det är ganska stor chans att det ändras i sista minuten så därför kör jag alltid på F.
Nackdelen med det är om det blir en narrow body så får man fönsterplats.
 
Det var något strul med dagens BA 780 (2 timmars försening f.ö) men till följd av detta fick det bli en kärra som kom från Jeddah, dvs long haul. Mycket trevligt och man blev glad när man såg att det var G-BNWY vid gaten då jag vet att den är long haul.

Även G-BNWH och G-BNWD är long haul config om jag inte minns helt fel.
 

palmen

Moderator
Det var något strul med dagens BA 780 (2 timmars försening f.ö) men till följd av detta fick det bli en kärra som kom från Jeddah, dvs long haul. Mycket trevligt och man blev glad när man såg att det var G-BNWY vid gaten då jag vet att den är long haul.

Även G-BNWH och G-BNWD är long haul config om jag inte minns helt fel.

Plotsligt hander det :)
 
Plotsligt hander det :)

Ja, när man slutade att bli bitter över att inte få den så kom den. :)
Grejen är att jag bokade denna resa för x-antal månader sedan och det har varit LH-config hela vägen fram till igår då det blev ändrat till SH. Attans, samma gamla vanliga otur muttrade man lite då men som sagt, något strul med den andra kärran gjorde att det blev long haul i alla fall.

Var dessutom inte ensam BC:are ombord, fast det är man väl aldrig på BA780 / 781? ;)
 
Toppen