agehall
Medlem
förhoppningsvis går vi mot ett samhälle som är mindre rädd och mer sund än tvärtom.
Hoppet är det sista som överger, men jag är skeptisk. Gemene man har ingen koll och är väldigt lättskrämd.
förhoppningsvis går vi mot ett samhälle som är mindre rädd och mer sund än tvärtom.
Min fråga rörde ju dock huruvida en person som inte är piloten (eller crew) får gå in till cockpit snarare än om det är rätt eller fel. Det är klart det är stor skillnad, dock kan jag tänka mig att det är mycket rimligt att det tillkommit regler efter den olyckan som helt förbjuder passagerare från att gå in i cockpit överhuvudtaget för att slippa gråzoner och andra riskmoment.Men snälla nån... Det är lite skillnad på att sitta på en stol och bara få kolla och som i Ryssland när ungarna fick sitta och pilla på allt... Sen kanske vi ska lugna ner oss med rädslan överallt. Ja 9/11 fuckade upp mycket i flygvärlden, förhoppningsvis går vi mot ett samhälle som är mindre rädd och mer sund än tvärtom.
Nu bör ju min frågeställning kännas lagom surmulen efter denna fantastiskt fina gest från SAS, men är det inte så numera att ingen får släppas in i cockpit under flygningen (tänker framförallt på efter det att ett ryskt (?) flygplan störtat under 80-talet efter att pilotens son fått leka med spakarna och lyckats koppla ur autopiloten, men också på alla säkerhetsregler post-9/11)?
I Skandinavia/Europa er det opp til kapteinen å avgjøre hvem som sitter i cockpit. Punktum
Min fråga rörde ju dock huruvida en person som inte är piloten (eller crew) får gå in till cockpit snarare än om det är rätt eller fel. Det är klart det är stor skillnad, dock kan jag tänka mig att det är mycket rimligt att det tillkommit regler efter den olyckan som helt förbjuder passagerare från att gå in i cockpit överhuvudtaget för att slippa gråzoner och andra riskmoment.
Ingen regel utan undantag.