Jag har nyss bytt från X3000 Hälsingland - Stockholm C till X2000 till Göteborg.
Helt sjysst 1kl X3000 med fantastisk värdinna som gav en helt otrolig service!
Dessvärre verkar spåren bli allt sämre...Jag kände mej Bonds Martini, shaken not stirred.
Service 5+
Kupé 4-
Toalett 2
Tågbyte Stockholm C
Lunch på Lucette.
Mkt trevlig servitör som uppmärksammar att har kort om tid inför tågavgång (30 minuter) och rekommenderar något av dagens rätter.
Fru Jaws tar rödingen som är mkt god och undertecknad tar kötträtten, 'Rötigrisen'(det stavades så!), som var helt underbar där en god IPA kommer in helt underbart.
Nu sitter vi på en X2000 1kl, har precis passerat Katrineholm, och konstaterar att vi är himlen. Mkt bra service, fantastiskt fin och ren 1kl-vagn samt mkt jämna och fina spår.
Service 4
Kupé 5
Toalett 4+
Jag är som tidigare känt mer förtjust i gamla men bekvämare och lugnare X2000.
Även om X3000 går effektivare (bättre?)
Jag får hoppas att regeringen kan fixa både dubbelspår och förbättrade/reparerade spår till Norrland.
Jag har synnerligen svårt att se Höghastighetståg fungera i Sverige ffa i Norrland och därför hoppas jag på bra dubbelspår kapabla för 200-250km/tim. Detta med en ambition att minska beroendet av fossila bränslen för en bättre miljö.
Mina blandade 5 cents på en behaglig tågresa/Jaws
Helt sjysst 1kl X3000 med fantastisk värdinna som gav en helt otrolig service!
Dessvärre verkar spåren bli allt sämre...Jag kände mej Bonds Martini, shaken not stirred.
Service 5+
Kupé 4-
Toalett 2
Tågbyte Stockholm C
Lunch på Lucette.
Mkt trevlig servitör som uppmärksammar att har kort om tid inför tågavgång (30 minuter) och rekommenderar något av dagens rätter.
Fru Jaws tar rödingen som är mkt god och undertecknad tar kötträtten, 'Rötigrisen'(det stavades så!), som var helt underbar där en god IPA kommer in helt underbart.
Nu sitter vi på en X2000 1kl, har precis passerat Katrineholm, och konstaterar att vi är himlen. Mkt bra service, fantastiskt fin och ren 1kl-vagn samt mkt jämna och fina spår.
Service 4
Kupé 5
Toalett 4+
Jag är som tidigare känt mer förtjust i gamla men bekvämare och lugnare X2000.
Även om X3000 går effektivare (bättre?)
Jag får hoppas att regeringen kan fixa både dubbelspår och förbättrade/reparerade spår till Norrland.
Jag har synnerligen svårt att se Höghastighetståg fungera i Sverige ffa i Norrland och därför hoppas jag på bra dubbelspår kapabla för 200-250km/tim. Detta med en ambition att minska beroendet av fossila bränslen för en bättre miljö.
Mina blandade 5 cents på en behaglig tågresa/Jaws