Dålig timing för skämt

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Martin Andersson, 4 September 2013.

1. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I bland hör man resenärer som skall vara "roliga" när de passerar säkerhetskontrollen. Det brukar passera med ett avmätt leende från personalen. Tydligen annorlunda i samband med presidentbesök...

Dynamitskämt gav missat flyg - Sverige - www.gp.se

2. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Otroligt korkat gjort av båda parter.

4. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, det var nog sista gången han drog det skämtet :)

5. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Han får lika mycket sympati av mig som de som sitter och gråter ut i tidningen för de "surfade för hundra tusen utomlands på mobilen". Efter alla dessa år borde man helt enkelt känna till saker bara genom att man lever och andas... :)

kexxcream och simonbertilsson gillar detta.
  6. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske dags för sådana skyltar som de har i USA, "It is illegal to make jokes about security" ...

kexxcream, simonbertilsson, Xilan och 2 andra gillar detta.
  7. Johan_G

Johan_G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske inte det bästa stället och bästa tidpunkten att skämta om sådant på. Det märks att säkerheten skruvas åt några varv extra när det är något stort på gång. På tioårsdagen av 9/11 upplevde jag att säkerhetspersonalen på Arlanda var helt otroligt paranoida, det är säkert lika dant inför ett stundande amerikanskt presidentbesök.

8. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Idag var t.o.m. de anställda på polishuset tvungna att visa ID för att komma in på jobbet (räckte inte med att dra kortet som det vanligen gör).

Men ja... detta var väl knappast smart gjort, även om man kan tycka att det borde gå fort att konstatera att det inte var någon dynamit i handbagaget, och kolla om han hade ngt checkat bagage eller inte.

9. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag förväntar mig att säkerhetspersonalen inte tror på mig om jag säger att jag inte har dynamit på mig, så jag ser inte varför de skulle bry sig om jag säger att jag har det heller. Men att säga det över huvud taget är vansinningt dumt det också.

10. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag åkte till USA på den tioårsdagen, med inrikes byte. Det var rätt välbemannat med vakter och kontroller... Tänkte mig inte riktigt för i semesterplaneringen. :rolleyes:

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!