Senaste nytt

Dålig service av SAS i business class

agehall

Medlem
Just den där incidenten var nog i Y OJMR, men jag har då hört samma sak i C ibland, dock inte alltid. Och det verkar mest gälla ifall man vill ha två drycker samtidigt. Har man kvar från förra serveringen så är det ok att beställa mer när de kommer härnäst.
 
Jätte tråkigt att du har fått uppleva så här katastrofalt service av SAS. Jag tror att du kommer att få ett svar med en voucher som du kan använda nästa gång onboard. Flyg med SAS och du kommer få uppleva många positiva service situationer i framtiden. :)

Flög själv i mitten av mars med SAS i C ARN-LHR / LHR-CPH-ARN och tyckte att servicen var jätte bra speciellt på vägen från ARN till LHR. Jag hade jeans, skjorta och kavaj på mig men det påverkade inget på service nivån.

Personligen tycker jag att SAS, Blue1, Malmö Aviation och Norwegian har alla gjort bort om sig på mina ögon ett antal gånger just på vilket sätt jag har blivit påpekat att på första raden eller vid nödutgång får det inte finnas jackor eller väskor på golvet. Jag tror att den värsta var med DY när jag blev påpekat med arg inte artig ton att jag får absolut inte ha en tidning på säten bredvid mig under start och landning. Eller vad säger ni om detta att jag blev påpekat att få inte ha min jacka på säten bredvid mig på en nödutgång raden och på andra sidan resenärer fick ha sina väskor under säten framför sig. Frågade varför de andra få ha sina väskor under säten så fick följande svar: "De jobbar på Norwegian så de vet bättre vad som händer under nödlandningen än ni vanliga resenärer." :confused: Vissa gånger har jag t.ex. medveten väntat att boardingen är nästan klar att inte stoppar allas resa längre bort bak i planet för att börja fixa mina saker till hatthyllan.

Alltid om det finns anledning, både positivt och negativt, har jag skrivit till SAS Customer Relations eller till deras Facebook sidan. Det har hänt ett fler tal gånger att fått en voucher mellan 10€ - 20€ som tack att lämnat feedback samt till och med en gång fått 500 EB poäng extra till mitt konto. Jag vet redan att vissa av er kommer att reagera att en så liten voucher är löjligt. Beloppet på t.ex. 15€ är inte mycket men det är tanken som räknas. Varje gång har jag blivit positivt överraskat på den lilla presenten som jag fått. SAS har visat sig att de bryr sig! :)

198856_10150111135472469_672807468_6535923_3810578_n.jpg
 

johanolsson

Medlem
Det är intressant att detta inträffar, då SAS erbjuder att sälja drink, öl, och snack för 150:- på deras resor utanför norden. Väldigt trevligt sätt att få tiden att gå.
 

Murre

Medlem
Intressant med feedback från SAS. Skrev vi ett tillfälle o var mycket missnöjd på servicen mellan CPH o BKK i C först efter flera veckor och ett antal mail till SAS Customer Relations fick jag svar. Något år senare råkade jag ut för matförgiftning troligen på flyget hem från BKK eller i loungen även denna gång tog det ett antal veckor o mail innan jag fick något svar.
Men i mars åkte jag o en kollega på jobb till BKK denna gång var det utmärkt service i C och ett underbart bemötande från FA. Då gav jag SAS positiv feedback svaret kom denna gång bara efter någon dag :confused: men inte vid något av dess tillfällen har jag fått någon voucher :(
 
Last edited:

Alx

Medlem
Jaså. Och vet du vad min erfarenhet är? Nu hårddrar vi det lite, men inte fan är SAS kabinpersonal objektivt värre än säg;

* FA på asiatiska flygbolag som bokstavligen är och beter sig som snorungar
* Sönderstressade FA på LCC som tycks ha dödsönskan i blicken
* Amerikansk kabinpersonal som är ännu tjockare, äldre och gnälligare än de värsta SAS-dinosaurierna
* Franska FA som ger en dödsblicken när man försöker sig på att prata engelska med dem
* BA-personal som tror att deras jobb är att stänka rosenvatten på kändisar och fullkomligen skita i alla andra passagerare

Inte för att vara sådan, men dina personliga erfarenheter är lika irrelevanta för mauricios val av flygbolag som mitt dito är. Kan du ärligt talat stå för att han skulle löpa märkbart lägre risk att träffa på otrevlig personal hos något annat bolag? Nu snackar vi inte hårdvara, servicekoncept eller något sådant utan om det du påstår, dvs att att SAS-personal på något sätt skulle vara mätbart "sämre" än andra. Nu får du såklart ha vilka åsikter du vill, men då får du även finna dig i att dina resonemang inte nödvändigtvis är allmängiltiga.

Opps, det var ord och inga visor! Tänk på hjärtat! ;)

Jag har aldrig påstått att mina och mina nära och käras egna erfarenheter är vare sig allmängiltiga eller ens statistiskt säkerställda. De är, precis som jag skrev, just bara mina/våra egna erfarenheter.

Jag ber om ursäkt om jag råkade trampa på en öm SAS tå.
 

Tjaeng

Medlem
Opps, det var ord och inga visor! Tänk på hjärtat! ;)

Jag har aldrig påstått att mina och mina nära och käras egna erfarenheter är vare sig allmängiltiga eller ens statistiskt säkerställda. De är, precis som jag skrev, just bara mina/våra egna erfarenheter.

Jag ber om ursäkt om jag råkade trampa på en öm SAS tå.

Du behöver inte oroa dig för vare sig tår eller hjärta för min del. Däremot förväntar jag mig att uttryck som "djupt rotat kundförakt", "noll trovärdighet" och argument som genomsyras av anonymous authority, när de framförs på ett diskussionsforum, också får tåla att just diskuteras. Speciellt om fallet råkar vara det att åsikten som framförs, oavsett hur personlig den må vara, inte överensstämmer med åsikter som hålls av andra aktiva på samma ställe (man behöver inte ens hoppa till en annan tråd för att se detta). Du behöver inte backa upp dina argument med riktiga svar/resonemang om du inte vill, men jag undanber mig illa dolda försök till reductio ad ridiculum.
 

Traveller

Medlem
SAS är väldigt bra på att "betala" för problem eller feed back. Måste säga att dom verkligen tar ansvar. Jag har fått både 600, 1300, 300 euro för problem som uppstått. Aldrig något snack om problemet utan tvärtom, väldigt tillmötesgående.
 

Alx

Medlem
Du behöver inte oroa dig för vare sig tår eller hjärta för min del. Däremot förväntar jag mig att uttryck som "djupt rotat kundförakt", "noll trovärdighet" och argument som genomsyras av anonymous authority, när de framförs på ett diskussionsforum, också får tåla att just diskuteras. Speciellt om fallet råkar vara det att åsikten som framförs, oavsett hur personlig den må vara, inte överensstämmer med åsikter som hålls av andra aktiva på samma ställe (man behöver inte ens hoppa till en annan tråd för att se detta). Du behöver inte backa upp dina argument med riktiga svar/resonemang om du inte vill, men jag undanber mig illa dolda försök till reductio ad ridiculum.

Vad jag har gjort dig för ont vet jag inte, men jag uppskattar inte dina otrevliga försök att mästra mig.

Jag respekterar att du är av en annan åsikt och förväntar mig faktiskt detsamma tillbaka utan att bli påhoppad. Jag hade gärna diskuterat orsakerna till varför jag anser att SAS har ett djupt rotat kundförakt, om det hade kunnat ske under vänligare former. Jag tror inte att någon annan på vårt fina forum är intresserad av att följa en sån här trist diskussion, varpå jag föreslår att vi lämnar den därhän alternativt att du skickar ett PM istället.
 

Tjaeng

Medlem
Vad jag har gjort dig för ont vet jag inte, men jag uppskattar inte dina otrevliga försök att mästra mig.

Jag respekterar att du är av en annan åsikt och förväntar mig faktiskt detsamma tillbaka utan att bli påhoppad. Jag hade gärna diskuterat orsakerna till varför jag anser att SAS har ett djupt rotat kundförakt, om det hade kunnat ske under vänligare former. Jag tror inte att någon annan på vårt fina forum är intresserad av att följa en sån här trist diskussion, varpå jag föreslår att vi lämnar den därhän alternativt att du skickar ett PM istället.

Men tydligen så är de nödvändigtvis intresserade av att höra din åsikt i frågan sålänge du inte blir "påhoppad"? Nej, jag är inte heller intresserad av diskussionen utöver till vilken omfattning jag redan uttryckt min åsikt vis-a-vis din. Visst skulle jag kunna tona ner min retorik, men herrn får hemskt gärna se om sitt eget glashus, då dina gliringar inte blir mindre otrevliga bara för att de maskeras med smileys.
 
Last edited:
Toppen