Jag baserar mina slutsatser på mina egna erfarenheter... SAS har bett om ursäkt, beklagat och "förklarat sig" för mig och mina nära vid så pass många tillfällen att deras trovärdighet är nära noll. Misstag kan alla begå, helt rätt. Men att gång på gång upprepa samma misstag visar att man inte bryr sig. SAS är ju inte direkt synonymt med pigg, glad och hög serviceanda!
Jaså. Och vet du vad min erfarenhet är? Nu hårddrar vi det lite, men inte är SAS kabinpersonal objektivt värre än säg;
* FA på asiatiska flygbolag som bokstavligen är och beter sig som snorungar
* Sönderstressade FA på LCC som tycks ha dödsönskan i blicken
* Amerikansk kabinpersonal som är ännu rundare, äldre och gnälligare än de värsta SAS-dinosaurierna
* Franska FA som ger en dödsblicken när man försöker sig på att prata engelska med dem
* BA-personal som tror att deras jobb är att stänka rosenvatten på kändisar och fullkomligen strunta i alla andra passagerare
Inte för att vara sådan, men dina personliga erfarenheter är lika irrelevanta för mauricios val av flygbolag som mitt dito är. Kan du ärligt talat stå för att han skulle löpa märkbart lägre risk att träffa på
otrevlig personal hos något annat bolag? Nu snackar vi inte hårdvara, servicekoncept eller något sådant utan om det du påstår, dvs att att SAS-personal på något sätt skulle vara mätbart "sämre" än andra. Nu får du såklart ha vilka åsikter du vill, men då får du även finna dig i att dina resonemang inte nödvändigtvis är allmängiltiga.