Senaste nytt

Dålig service av SAS i business class

Palazzi

Medlem
Tog du namnet på Stewarden? Jag skulle bifogat det i klagomålet isåfall..... Personer som beter sig på det viset ska inte jobba kvar i ett serviceföretag.. SAS har nog med problem att traggla sig igenom.
 

Tjaeng

Medlem
Personer som beter sig på det viset ska inte jobba kvar i ett serviceföretag..

Med nordisk arbetsrättslagstiftning finns det inte en chans att något sådant skulle utgöra tillåten grund för uppsägning/avskedande. Tyvärr ska väl tilläggas.
 

Palazzi

Medlem
Med nordisk arbetsrättslagstiftning finns det inte en chans att något sådant skulle utgöra tillåten grund för uppsägning/avskedande. Tyvärr ska väl tilläggas.

Ja, du har givetvis rätt ....tyvärr :p Ibland önskar man att det vore som i USA. Kom att tänka på programmet Undercover Boss. Om Mauricio vore chef på SAS och satt i C och av stewarden får höra: "Jag serverar inte folk i jeans.." så skulle det ju vara skönt att svara "och jag tar inte skit av arbetslösa"....
 

Najk

Medlem
Djupt tragiskt, hoppas du får ett bemötande av customer care som du känner dig nöjd med.
Tänk vad en anställds dåliga attityd kan skada ett varumärke. I serviceyrken är det så viktigt med rätt person på rätt plats. För SAS skull hoppas jag att de kan få fram vem det är och att de tar ett allvarligt snack med personen ifråga.
 

Najk

Medlem
Djupt tragiskt, hoppas du får ett bemötande av customer care som du känner dig nöjd med.
Tänk vad en anställds dåliga attityd kan skada ett varumärke. I serviceyrken är det så viktigt med rätt person på rätt plats. För SAS skull hoppas jag att de kan få fram vem det är och att de tar ett allvarligt snack med personen ifråga.

Efter 10 år som konsult har jag lärt mig att bråka inte med den hand som föder dig :)
 

Jonas C

Medlem
Problemet är att många SAS personal tror att Skandinaviska staterna som föder dem, inte kunden...

Jo, kundbemötandet på SAS är som på vilken statlig institution som helst. Det verkar ju lite som att SAS besättningarna lever med attityden "vi gör dig en stooor tjänst som låter dig vistas i våra plan" gentemot kunderna... Visst om flygbiljetter var 100% skattefinansierade så skulle detta beteende var acceptabelt, men inte om man betalat X-tusenlappar för en C biljett. Skäms SAS!
 

Alx

Medlem
Som anglofil smärtar det att påpeka, men några av de mest ohyfsade kabinanställda som jag någonsin råkat på har varit BA-folk. Att SAS skulle ha objektivt mera "djupt rotat kundförakt" än BA baserat på... ja, vad..? ... är inte ett argument som jag köper. Nog finns det gott om legitima anledningar till att föredra BA framför SAS, men det torde avsättas för en annan tråd.

Jag baserar mina slutsatser på mina egna erfarenheter... SAS har bett om ursäkt, beklagat och "förklarat sig" för mig och mina nära vid så pass många tillfällen att deras trovärdighet är nära noll. Misstag kan alla begå, helt rätt. Men att gång på gång upprepa samma misstag visar att man inte bryr sig. SAS är ju inte direkt synonymt med pigg, glad och hög serviceanda! ;)
 

Tjaeng

Medlem
Jag baserar mina slutsatser på mina egna erfarenheter... SAS har bett om ursäkt, beklagat och "förklarat sig" för mig och mina nära vid så pass många tillfällen att deras trovärdighet är nära noll. Misstag kan alla begå, helt rätt. Men att gång på gång upprepa samma misstag visar att man inte bryr sig. SAS är ju inte direkt synonymt med pigg, glad och hög serviceanda! ;)

Jaså. Och vet du vad min erfarenhet är? Nu hårddrar vi det lite, men inte är SAS kabinpersonal objektivt värre än säg;

* FA på asiatiska flygbolag som bokstavligen är och beter sig som snorungar
* Sönderstressade FA på LCC som tycks ha dödsönskan i blicken
* Amerikansk kabinpersonal som är ännu rundare, äldre och gnälligare än de värsta SAS-dinosaurierna
* Franska FA som ger en dödsblicken när man försöker sig på att prata engelska med dem
* BA-personal som tror att deras jobb är att stänka rosenvatten på kändisar och fullkomligen strunta i alla andra passagerare

Inte för att vara sådan, men dina personliga erfarenheter är lika irrelevanta för mauricios val av flygbolag som mitt dito är. Kan du ärligt talat stå för att han skulle löpa märkbart lägre risk att träffa på otrevlig personal hos något annat bolag? Nu snackar vi inte hårdvara, servicekoncept eller något sådant utan om det du påstår, dvs att att SAS-personal på något sätt skulle vara mätbart "sämre" än andra. Nu får du såklart ha vilka åsikter du vill, men då får du även finna dig i att dina resonemang inte nödvändigtvis är allmängiltiga.
 
Last edited by a moderator:
Toppen