Senaste nytt

Dålig säkerhet hos Turkish Airlines ?

Matsson

Medlem
Har själv barn som rest en del i tidig ålder och tycker det är fantastiskt att TK hävdar att detta inte är deras fel....Dom anser tydligen att en 14åring obesvärat bör ta sig runt själv på Kemal Àtaturk flygplats, där även den mest luttrade resenär får högt blodtryck.
Skulle gärna välja TK om dom fick ordning på sin egen hub. Sannolikt är C klass lysande förutsatt att barnet själv hittar Loungen......
 

hg1980

Medlem
Det har nu gått 5 år, hur är sällskapets synpunkter på TK nu? Har hittat en reward i C till Maldiverna med ett stopp i Istanbul. Frugan är dock skeptisk till TK i allmänhet och att connecta i Istanbul i synnerhet. Vad sägs? Finns det något fog till denna oro?
 

famhanssons

Medlem
Det har nu gått 5 år, hur är sällskapets synpunkter på TK nu? Har hittat en reward i C till Maldiverna med ett stopp i Istanbul. Frugan är dock skeptisk till TK i allmänhet och att connecta i Istanbul i synnerhet. Vad sägs? Finns det något fog till denna oro?
Flygplatsen och loungen är riktigt bra i Istanbul. Hårdvaran är bra i C (paritet med övriga *A, snarare smaksak). Mjukvaran kan dock variera väldigt mycket. Från excelent till nästan obefintlig. Dessa delar skulle inte få mig att avstå. Den enda som gör mig tveksam är att de (för min del) har ändrat avgångar ganska ofta vilket kan ställa till det.
 

hg1980

Medlem
Flygplatsen och loungen är riktigt bra i Istanbul. Hårdvaran är bra i C (paritet med övriga *A, snarare smaksak). Mjukvaran kan dock variera väldigt mycket. Från excelent till nästan obefintlig. Dessa delar skulle inte få mig att avstå. Den enda som gör mig tveksam är att de (för min del) har ändrat avgångar ganska ofta vilket kan ställa till det.
Tack, det som är oron är mest säkerheten. Flygsäkerheten med TK och flygplatssäkerheten i Istanbul. Min fru är rätt paranoid. Behöver lite argument/fakta för att få henne att bli lugn :)
 

famhanssons

Medlem
Tack, det som är oron är mest säkerheten. Flygsäkerheten med TK och flygplatssäkerheten i Istanbul. Min fru är rätt paranoid. Behöver lite argument/fakta för att få henne att bli lugn :)
Så länge du är på insidan av security (air side) så finns inga skäl. Min gissning är att säkerheten är mer noggran där än i t ex Stockholm mot bakgrund av vad som hände vid jul. Med din frus argument bör hon inte åka till London eller Paris heller.
 
Toppen