Dålig lönsamhet i resebranschen

Diskussion i 'Övrigt' startad av Martin Björnström, 25 April 2012.

1. Under dom senaste månaderna har jag varit i kontakt med resebranschen "bakom ridåerna" mer än någonsin genom min roll som redaktör för BusinessClass.se. Det är verkligen slående hur dålig lönsamhet resebyråer och "mediaföretag i resebranschen" har. Jag är uppriktigt förvånad över hur sjaskigt det kan vara under ytan och hur tufft det verkar vara att sälja resor.

Det är väl inget konstigt egentligen i en så prispressad bransch men lite av en tankeställare för mig.

2. India Alpha

India Alpha Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det inte som alltid - pay peanuts & get monkeys? Löneläget i reseindustrin är inte så högt.

3. TheNavigator

TheNavigator Medlem

Är väl samma med elektronikbranchen? Alla lokala aktörer och sen internet på det. Det gör det hela svårt, och många går omkoll.

4. Handlarna har inga marginaler alls. Och Apple tjänar en miljard kronor netto, varje dag...

1 person likes this.
  5. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Det där är också något jag märkte inom branschen. För att överleva måste du sälja massvis, för marginalerna ger dig inte mycket att hurra för.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!