Dålig koll på flygrutterna

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Roger J, 22 Juli 2014.

1. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 22 Juli 2014
  3. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pinsamt, Finnair!

4. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker hela den här historien med att flyga över Ukraina visar att det saknas lite säkerhetstänkande hos befälhavaren. Man får en färdplan föreslagen för flygningen men befälhavaren MÅSTE inte acceptera den. Jag har inte läst om någon befälhavare som ifrågasatt föreslagen färdplan. Visst, man måste motivera beslutet till bolaget och det kanske är negativt för den vidare karriären.

Om det hade varit Rajjan så hade jag fördtått det, där är det ingen som vågar gå emot bolagets riktlinjer.

5. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det inte som "överallt" tyvärr idag, man följer inprogrammerat och rutiner inte mkt övrigt ( undantaget väder?) Frågan är hur insatta de flesta piloter är ex vis i lokala situationen i östra Ukraina. Så jag tycker nog mer flygbolagens planerings avdelningar skall hållas ansvariga för "omvärldsanalys" än enskilda befälhavare?!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!