Senaste nytt

Dålig internet i SAS loungen på Kastrup?

mha321

Medlem
Medhåll, det har "alltid" varit i stort sett omöjligt att arbeta (ssh/vpn/etc) i just den loungen för mig - lättare surf går OK när det är lite folk men är nästan helt omöjligt när det är fullt. Det drar för mig ner betyget på loungen som helhet, turligt nog har jag oftast bara kortare besök där.

När jag tänker efter så är det nog en av de större anledningarna till att jag gillar Arlanda som flygplats mer än Kastrup...
Vad gäller just ssh och vpn så *blockerade* de aktivt tidigare de vanligaste portarna för det. Fungerade om man körde på tex 443. Var i kontakt med SAS i frågan och enligt dem låg det helt på den externa leverantören som jag tror var själva flygplatsen (så upstream är väl samma). Det verkar de åtminstone ha slutat med nu - nu är det inte blockerat, utan hyfsat tillförlitligt, bara segt och långsamt.
 

Knyhlen

Medlem
Som jämförelse så sitter jag i air chinas business lounge i Beijing nu. Förutom det något lustiga att de scannar passet för att få tillgång till internet så rullar det snabbare här än det gör hemifrån. Lustigt att inte SAS loungen i cph kan ha bättre kräm. Antar att det bara är att ligga på och klaga. Nån gång borde de ju göra något åt det.
 

maswan

Medlem
Vad gäller just ssh och vpn så *blockerade* de aktivt tidigare de vanligaste portarna för det. Fungerade om man körde på tex 443. Var i kontakt med SAS i frågan och enligt dem låg det helt på den externa leverantören som jag tror var själva flygplatsen (så upstream är väl samma). Det verkar de åtminstone ha slutat med nu - nu är det inte blockerat, utan hyfsat tillförlitligt, bara segt och långsamt.

Ah, nu när jag tänker lite längre så gick det nog faktiskt att kolla mailen, bara oändligt långsamt, vid senaste besöket. Tack för att du har petat på SAS i frågan!
 
Toppen