Dålig internet i SAS loungen på Kastrup?

Diskussion i 'Lounger' startad av Knyhlen, 11 November 2014.

1. Knyhlen

Knyhlen Medlem

Hej. Jag reser inte lika frekvent som för ett par år sedan men har ändå varit i SAS loungen på Kastrup ganska ofta det senaste halvåret. Är det bara jag som har dryga problem att få vettig internetuppkoppling? Har alltid fått dålig koppling. Sitter i loungen just nu och är tvungen att använda 4g roaming på telefonen.

Mvh
    Kristoffer

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyckte också att uppkopplingen var riktigt usel under mitt senaste besök. Men när loungen blev tommare mot kvällen så blev uppkopplingen lite snabbare.

3. Knyhlen

Knyhlen Medlem

Jag får testa en stund och ser om den blir bättre. Mitt flyg till Beijing går först om ett par timmar så jag har lite tid jag kan bränna på att benchmarka internetuppkopplingen :)

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, nätverket är kass. Kör alltid på flygplatsens egna WiFi, mkt bra.

Jakob Österberg och taxvalp gillar detta.
  5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Går det att nå Eduroam från loungen i Köpenhamn? På Arlanda och många andra flygplatser funkar det.

6. Knyhlen

Knyhlen Medlem

Hittar inte Eduroan när jag kollar på tillgängliga wi-fi. Däremot har @Agö rätt i att cphs egna nät är betydligt bättre. Jaja. Gick ner och köpte ett par Bose QC20i son tröst för dåligt internet och 30 min försenat flyg. J...... va bra noice cancellation det är :)

Agö gillar detta.
  7. Christian R

Christian R DYKWIA

Måske husker jeg dårligt, men jeg tror ikke der er eduroam i Københavns Lufthavn.

8. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Brukar vara riktigt uselt senaste 1-1½ året. Tar minst en kvart att ladda ner en tidning i SAS-appen (som så inte längre fyller någon funktion). Dessutom verkar täckningen ha försvunnit i rummet precis ovanför ingången.

9. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var där i helgen. Jag använde flygplatsens egna istället. Fungerade utmärkt. Synd att det är så.

10. maswan

maswan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Medhåll, det har "alltid" varit i stort sett omöjligt att arbeta (ssh/vpn/etc) i just den loungen för mig - lättare surf går OK när det är lite folk men är nästan helt omöjligt när det är fullt. Det drar för mig ner betyget på loungen som helhet, turligt nog har jag oftast bara kortare besök där.

När jag tänker efter så är det nog en av de större anledningarna till att jag gillar Arlanda som flygplats mer än Kastrup...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!