Senaste nytt

Dålig internet i SAS loungen på Kastrup?

Knyhlen

Medlem
Hej. Jag reser inte lika frekvent som för ett par år sedan men har ändå varit i SAS loungen på Kastrup ganska ofta det senaste halvåret. Är det bara jag som har dryga problem att få vettig internetuppkoppling? Har alltid fått dålig koppling. Sitter i loungen just nu och är tvungen att använda 4g roaming på telefonen.

Mvh
Kristoffer
 

Jonas C

Medlem
Tyckte också att uppkopplingen var riktigt usel under mitt senaste besök. Men när loungen blev tommare mot kvällen så blev uppkopplingen lite snabbare.
 

Knyhlen

Medlem
Jag får testa en stund och ser om den blir bättre. Mitt flyg till Beijing går först om ett par timmar så jag har lite tid jag kan bränna på att benchmarka internetuppkopplingen :)
 

Knyhlen

Medlem
Hittar inte Eduroan när jag kollar på tillgängliga wi-fi. Däremot har @Agö rätt i att cphs egna nät är betydligt bättre. Jaja. Gick ner och köpte ett par Bose QC20i son tröst för dåligt internet och 30 min försenat flyg. J...... va bra noice cancellation det är :)
 

fcx

Medlem
Brukar vara riktigt uselt senaste 1-1½ året. Tar minst en kvart att ladda ner en tidning i SAS-appen (som så inte längre fyller någon funktion). Dessutom verkar täckningen ha försvunnit i rummet precis ovanför ingången.
 

maswan

Medlem
Medhåll, det har "alltid" varit i stort sett omöjligt att arbeta (ssh/vpn/etc) i just den loungen för mig - lättare surf går OK när det är lite folk men är nästan helt omöjligt när det är fullt. Det drar för mig ner betyget på loungen som helhet, turligt nog har jag oftast bara kortare besök där.

När jag tänker efter så är det nog en av de större anledningarna till att jag gillar Arlanda som flygplats mer än Kastrup...
 
Toppen