Dålig flygning idag, SK1430 Köpenhamn-Stockholm

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Hyperion007, 22 December 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Hyperion007

Hyperion007 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis hemkommen från en "dålig" SAS flygning.....

Redigerad för att slippa bli kallad gnällig, bortskämd osv.

alla har vi olika förväntningar när vi flyger. Att gnälla på att kaffet inte är gratis i economy class är helt ok. Ingen kallas gnällig för något sånt. men vill man ha en flaska vatten i economy extra eller business class, då är man gnällig och bortskämd.

Last edited: 23 December 2011
  2. Airbus747

Airbus747 Medlem

Är dom otrevliga så är det enkelt, be han/hon dra åt skogen, tappa gärna mat dryck o s v i säte och på golv, strula hela tiden så kanske dom kommer till insikt, va fan, det handlar ju bara om serveringspersonal och transortörer.
    //Den alltid lika ödmjuke Airbus747 equipped with Trent 700

3. Airbus747

Airbus747 Medlem

Visa arrogans i stället för ödmjukhet mot sådant bemötande, dom får övertaget på dig omedelbart,

4. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fattar inte vad du gnäller över! Vad vill du ha sagt med detta? Seat assignments kan ändras när som helst och händer alla då och då. Dessutom, att din seating ändrades har inget att göra med att de inte serverar vatten på flaska i C/Y+. Två helt oberoende småsaker som bara är löjligt att bli upprörd över. Jag tvivlar inte på att du var trevlig i ordvalet men hur var det med framtoningen? Hur man säger något är minst lika viktigt som vad man säger.

5. Hyperion007

Hyperion007 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min framtoning var det heller inget fel på. Jag är en väldigt trevlig person :) Jag håller helt med om att detta kan upplevas som gnäll för ingenting. Men jag är tyckte att de gjorde fel och var otrevliga trots att jag var mitt vanliga trevliga själv.

Alla har rätt till en åsikt, och denna är min.

Har heller inte sagt att min seat change har något att göra med att de inte serverar vatten i flaska.

6. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har precis hamnat i kategorin alldeles för bortskämda flygresenärer..;). Jag ser inget i din text som gjort detta till en "dålig" en timmas flight. Kanske hade du en dålig dag i övrigt?

7. flying

flying Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker nog att en flaksa vatten borde ingå i priset om ca 200 euro som en enkelbiljett mellan cph och arn kostar i Y+/C

8. twiggs

twiggs Medlem

Hade jag haft problem som dessa så hade jag varit själaglad! Å andra sidan kanske vi befinner oss på olika ställen i livet, vilket gör det hela lite annorlunda. Den dagen då jag blivit irriterad över att ha blivit omflyttad i samma kabinklass då skulle jag faktiskt överväga att inte resa längre. Hade lappen i gaten istället tjutit med sin elaka downgrade-signal, då är det förstås en annan femma. Men även det hade jag nog överlevt och hela tiden tänkt på hur mycket galla jag ska spy över kundservice sedan... :cool:

Som tidigare nämnt så kan seating ändras när som, vilket SAS också är tydliga i all sin kommunikation. Att du sedan inte läser villkoren är väl knappast någon annans fel än ditt?

9. Hyperion007

Hyperion007 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade en kanon dag upp till denna flygning faktiskt. Tycker också att de kunde bjuda på en flaska vatten. Anser heller inte att jag har höga krav eller högt ställda förväntningar. Jag vill bara veta VARFÖR jag flyttades till 2A.

Jag har läst villkoren, vet inte varför du tror att jag inte har det. Har aldrig påstått att de inte FÅR flytta mig. som sagt, vill bara veta varför. och sen ett lite trevligt bemötande, som jag är van att få på SAS flygningar, hade jag faktiskt förväntat mig.

Sen får ni tycka vad ni vill. Själv tycker jag det är ett jävla gnäll om kaffe på flygningar och att det ska vara gratis. Har hittills inte tyckt det vore konstruktivt att skriva "Hosta upp 20kr för ditt jävla kaffe och håll tyst din bortskämda lirare"

Ville bara dela med mig av mina åsikter om en flygning. När någon skriver en flight report och påpekar vissa mindre bra saker som resenären inte är nöjd med när de flyger first class eller business class, ja då hör man inget om att den personen är bortskämd, eller att personen gnäller.

Nåväl, nog dags att ta bort hela denna tråd.

Twiggs som gnäller på allt och alla här inne som skriver:
    "Hade jag haft problem som dessa så hade jag varit själaglad!"

Om någon skrivit:
    Hade jag suttit och gnällt så mycket på vad andra skriver på ett forum som du gör så hade jag sökt hjälp och hoppats på medicinering.

Hade du kanske inte tyckt det var varken skoj eller konstruktivt.

Sånna kommentarer känns lite larviga...

10. twiggs

twiggs Medlem

Oj, nu fick jag en riktigt otäck känsla i kroppen... :eek:

Jag skrev först att jag faktiskt hade sökt medicinering, men tänkte att det var lite väl magstarkt och ändrade mig innan jag skickat in mitt inlägg. Tankeläsare? ;)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!