Dålig erfarenhet av Prestigia.com

Diskussion i 'Övriga hotellkedjor' startad av Morgan, 11 December 2014.

  1. Morgan

    Morgan Medlem

    Har bokat ett rum i Italien via Prestigia.com. Bokade 4 nätter på ett fristående femstjärnigt hotell med fina omdömen för vistelse i vår.

    Bokningen var flexibel - jag betalar 15% nu och resten till hotellet. Ska gå att avboka. Ingen "mistake rate", någon hundring billigare än på hotellets egna hemsida (c:a 2500 kr/natt).

    Blev någon vecka efter bokningen uppringd av Prestigia som krävde att jag skulle betala hela summan nu. Tackade nej. De mailade då om samma sak och sa att hotellet krävde det "eftersom det var högsäsong". Svarade att det var väldigt märkligt att de på hemsidan fortsätter att sälja flexibla rum på hotellet, men bråkar med någon som bokat och vill bo där. Verkar heller inte vara särskilt mycket högsäsong på andra hotell - mer än att det är helg och vår.

    De ger sig inte, utan ringde igen igår och mailade idag. Jag svarade ungefär "avtal är till för att hållas" men deras svar är "vårt sista bud är förbetalt men avbokningsbart".

    Tycker situationen är väldigt märklig, och ska aldrig mer använda Prestigia, men hur tycker ni jag ska agera här?

    * Acceptera att betala i förväg (kan avvara pengarna)

    Bråkar de för att de har likviditetsproblem och i princip går omkull om de inte lurar av gästerna pengar nu för vistelser i vår så vill jag inte riskera att betala i förväg, annars lugnt.​
    * Benhårt vägra
    Vill inte komma dit och vara känd som "bråkstaken" - kommer inte göra vistelsen bättre, men i sak förstår jag inte varför jag ska vara generös - jag är kund som vill betala!​
    * Avboka och hitta annat hotell
    Förlorar den här "fighten" men hittar säkert annat hotell som är jämförbart. Kräva kompensation?​
     
  2. SAS404

    SAS404 Medlem

    * Benhårt vägra

    Helt klart! Du har följt reglerna, låter bara knepigt att det plötsligt ska vara andra bud.
     
  3. mtlmr

    mtlmr Medlem

    Ort:
    Malmö
    4: Ring hotellet direkt och prata med dem direkt?
     
  4. OliT

    OliT Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
  5. Morgan

    Morgan Medlem

    Efter att läst lite på @OliT länk så har jag förstått var skon klämmer: Prestigia har fått det de vill ha, hotellet ingenting alls. Efter att Prestigia ringt och tjatat idag också så skällde jag ut dem, slängde på luren och gick in på classictravel.com och hittade en lika bra rate som betalas helt på hotellet (tyvärr ej Virtuoso-rate:)

    Så aldrig mer Prestigia.com för mig!
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×