Senaste nytt

Customer relation och trasiga väskor

Skyraider

Medlem
Gjort är
Skönt att sas kan ha lite överseende med sånt :)

Ringde UA tidigare som utförde sista leget på resan. Skulle anmäla skadan när jag checkade in för hemresan, fick göra en "initial report" över telefon så de skulle vara förberedda.

Sista sträckan flögs med en ERJ 145, fick således inte plats med mitt carry on inuti planet. Hade ganska mycket elektronik i väskan och var väl lite halv nojig när jag lämnade över det. När jag sitter på planet så ser jag hur de slänger ner carry on:s från bryggan till bandet. Tar upp mobilen och filmer hela hanteringen...När jag sedan ska använda datorn mådde den inte särskilt bra, intaget för fläkten hade helt gett upp cd-läsaren funkar inte. Jag har en ASUS G750JX för 15k och som är några månader gammal, aldrig strulat tidigare. I och med att jag har filmat allt, vad är mina chanser för att få kompensation...Tror inte UA hade uppskattat om filmen kom ut till allmänheten.

Gjort är gjort men jag har sagt nej när UA velat gatechecka i sådana situationer. De har alltid funnit plats då (ex i garderoben eller i F). UA brukar vara tillmötesgående med 1K:s men inte med med general members.
 

Molle

Medlem
British Airways har crashat min Rimowa. Det är en jobbig spricka vid ett av hjulen. Så de har lovat mig en ny men i fel färg om jag inte kan tänka mig att vänta till Mars på rätt färg. Tänkte höra av mig till Rimowa och se om jag kan få något på deras garanti. Förstör det mina chanser med British Airways? Eller har jag rätt till två väskor? Alltså en från Rimowa och en från British Airways. Eller tre med reseförsäkringen?

Någon som har erfarenhet av detta? Vad bör jag göra?


Postade detta i fel tråd tidigare, sorry.

Får en ersättningsväska som är Matt Grey (min var Matt Black) men samma storlek i månadsskiftet Oktober/November. Tänker att det är bättre än att bara få 100 Pund eftersom väskan kostar cirka 400. Också bättre än att vänta till Mars på rätt färg. De skickar ut någon typ av låneväska relativt omgående.
 
inget vidare utfall för mig
SAS - stor spricka på dyr brics väska ersatt med en ful epic.
SAS - flera sprickor i en samsonite hard case (kabinväska som jag hade checkat in), fick voucher på 1000kr att använda i onlinebutik
 

Avgeek

Medlem
Min väskas TSA-lås är helt paj efter en resa. Är detta något som flygbolaget står för er eller är det typ Amex eller täcker ingen alls? Har Amex elite.
 
Min väskas TSA-lås är helt paj efter en resa. Är detta något som flygbolaget står för er eller är det typ Amex eller täcker ingen alls? Har Amex elite.
Anmäler du skadan på flygplatsen vid ankomst så står oftast flygbolaget för detta på något sätt. Det går även att anmäla hemma med det är enklast på flygplatsen.
 

Homer

Medlem
Jag har huvudsakligen positiva erfarenheter av SAS och trasiga väskor, icke längre så där
de outsourcat hanteringen till exempelvis Menzies.
Flög till LLA häromdagen och ett hjul försvann, aggressiv ung dam hävdade att väskan
minsann gick att använda i alla fall och någon ersättning, inte ens för nytt hjul, var det tal om.
 

mry

Medlem
Jag har huvudsakligen positiva erfarenheter av SAS och trasiga väskor, icke längre så där
de outsourcat hanteringen till exempelvis Menzies.
Flög till LLA häromdagen och ett hjul försvann, aggressiv ung dam hävdade att väskan
minsann gick att använda i alla fall och någon ersättning, inte ens för nytt hjul, var det tal om.

I Luleå (LLA) är väl personalen anställda av Swedavia som jag fattat det?
 

Thornado

Medlem
Jag har huvudsakligen positiva erfarenheter av SAS och trasiga väskor, icke längre så där
de outsourcat hanteringen till exempelvis Menzies.
Flög till LLA häromdagen och ett hjul försvann, aggressiv ung dam hävdade att väskan
minsann gick att använda i alla fall och någon ersättning, inte ens för nytt hjul, var det tal om.

Man ska ju givetvis anmäla skadan i anslutning till den resa där den uppstod, men vid ett sådant bemötande så ser jag inga moraliska problem med att använda samma väska vid din nästa resa till Arlanda och anmäla skadan där. Det är ju inte så att de noterar eventuella defekter på väskan vid incheckning så att de vet exakt när en skada uppstått.
 

MartinH

Medlem
Det är ju inte så att de noterar eventuella defekter på väskan vid incheckning så att de vet exakt när en skada uppstått.
Jag flög Malaysian Airlines några gånger i vintras med trasigt handtag (bärhandtaget, inte teleskophandtaget) och alla gånger jag ville checka in väskan så fick jag skriva under en lapp att handtaget var trasigt.
Skall för övrigt få en ny väska av Bluesmart | Home
 

thh

Medlem
Jag flög Malaysian Airlines några gånger i vintras med trasigt handtag (bärhandtaget, inte teleskophandtaget) och alla gånger jag ville checka in väskan så fick jag skriva under en lapp att handtaget var trasigt.
Skall för övrigt få en ny väska av Bluesmart | Home

SAS har väl inte ens personal vid incheckningen på de flesta flygplatser?
 
Toppen