Senaste nytt

Customer relation och trasiga väskor

Igorius

Medlem
Suck.

Upptäckte först igår att SN lyckades slita bort handtaget på en väska som jag checkade in vid resa VIE-BRU-BMA den 8 september. Ska förstås kräva ersättning, men jag misstänker att SN kommer tycka att jag är lite sent ute.

(En annan sak är att SN inte heller lyckades få med väskan hela vägen till BMA; den kom med taxi två dygn senare. Lustigt, med tanke på att jag checkade in tillsammans med två kollegor. Deras väskor kom fram utan problem. Den avgörande skillnaden var väl att min väska var priotaggad, haha!)
 

jannewa

Medlem
Man lär sig något nytt varje dag, visste inte ens att man kunde reklamera trasiga väskor. Bra att veta till nästa gång. :)
 

johansch

Medlem
ANA hade sönder handtaget på min väska på flighten mellan CDG och NRT. (Eller kanske lite mer sannolikt, marktjänsten på CDG när väskan flyttades från den ankommande ARN-flighten...)

Då jag var sen ut genom immigrationskontrollen hade väskan redan flyttats från bandet till deras kundtjänstdisk. När jag gick dit för att plocka upp den så

a) påpekade de själva felet, och undrade om det var nytt

b) förhörde de sig för ungefär vad väskan kostat, och gav mig sedan motsvarande summa i japanska sedlar.

Ganska trevligt hanterat!

(Kanske spelade det någon roll att fanns en stor FIRST-tag på väskan, eftersom jag reste via USDM-miles i F.)
 

Caru

Medlem
När jag kom till hotellet igår såg jag att min Titan x2 hade fått en stor spricka i sidan. Jag hann därför inte ta upp det med någon på flygplatsen, bagage service var iofs stängt ändå... Men tror ni jag kan få ersättning av SAS eller UA om jag drar iväg ett mejl? Flög business om det skulle hjälpa.
 

Nemo

Medlem
När jag kom till hotellet igår såg jag att min Titan x2 hade fått en stor spricka i sidan. Jag hann därför inte ta upp det med någon på flygplatsen, bagage service var iofs stängt ändå... Men tror ni jag kan få ersättning av SAS eller UA om jag drar iväg ett mejl? Flög business om det skulle hjälpa.
Rent formellt måste du ha en PIR från ankomstflygplatsen, men det skadar ju inte att skicka in en fråga om ersättning.
 

Marcus01

Medlem
Hade med oss bilbarnstol på en resa nyligen och på hemvägen med SK knäcktes nackstödet av någon anledning. Då stolen låg i plastpåse så märkte jag inte detta förrän vi var vid bilen. Jag orkade inte gå tillbaka och göra en anmälan men ringde SAS ett par dagar senare. Inga problem alls, fick 2 dagar senare hem ett papper sen var det bara att knalla till Babyproffsen och byta den trasiga stolen mot en hel. Funkade hur smidigt som helst!
 

Caru

Medlem
Skönt att sas kan ha lite överseende med sånt :)

Ringde UA tidigare som utförde sista leget på resan. Skulle anmäla skadan när jag checkade in för hemresan, fick göra en "initial report" över telefon så de skulle vara förberedda.

Sista sträckan flögs med en ERJ 145, fick således inte plats med mitt carry on inuti planet. Hade ganska mycket elektronik i väskan och var väl lite halv nojig när jag lämnade över det. När jag sitter på planet så ser jag hur de slänger ner carry on:s från bryggan till bandet. Tar upp mobilen och filmer hela hanteringen...När jag sedan ska använda datorn mådde den inte särskilt bra, intaget för fläkten hade helt gett upp cd-läsaren funkar inte. Jag har en ASUS G750JX för 15k och som är några månader gammal, aldrig strulat tidigare. I och med att jag har filmat allt, vad är mina chanser för att få kompensation...Tror inte UA hade uppskattat om filmen kom ut till allmänheten.
 

Molle

Medlem
British Airways har crashat min Rimowa. Det är en jobbig spricka vid ett av hjulen. Så de har lovat mig en ny men i fel färg om jag inte kan tänka mig att vänta till Mars på rätt färg. Tänkte höra av mig till Rimowa och se om jag kan få något på deras garanti. Förstör det mina chanser med British Airways? Eller har jag rätt till två väskor? Alltså en från Rimowa och en från British Airways. Eller tre med reseförsäkringen?

Någon som har erfarenhet av detta? Vad bör jag göra?


Postade detta i fel tråd tidigare, sorry.
 
Toppen