Senaste nytt

Customer relation och trasiga väskor

wenne87

Medlem
Fick idag ersättning. Vart lovad 1500, hitta en väska för 2200:-

Fick svar att SAS etsätter hela beloppet! 2200 återbetalt!
 

Peter65

Medlem
BA hanterade det riktigt bra.

Pga diverse väskproblem på sista resan inköpts en ny Samsonite (kommer inte ihåg modellen) med 1 handtag på toppen och 1 på långsidan. Vid ankomst till GOT visade sig att handtaget på toppen hade gått sönder. Givetvis en reklamation om detta på Landvetter, men där sa damen i luckan tvär nej.
"BA och nästan alla flygbolag godkänner INTE skadan om det finns ett annat handtag som är helt".

Skickade en in reklamation på BA.com om detta, fick svar via mail 2 dygn senare att BA tar på sig hela kostnaden, pengar på kontot 2 dygn senare.
 

Tockstew

Medlem
SAS gav oss en ny likvärdig Samsonite på Arlanda. Qatar fixade också ny väska i Doha. Helnöjd med båda bolagens service. Qatar tom erbjöd sig att tvätta upp kläderna eftersom det blivit ett större hål i väskan. Super!

Tock
 

Resenären

Medlem
När det gäller SAS så är nog detta en av få saker de är riktigt riktigt bra på! För mig har det aldrig varit nåt strul när nåt hänt min väska vid ankomst till ARN, brukar bara vara att packa om i en ny fin väska ...

Samma här. Ny väska utan diskussion, bara att packa om.
 

jaern

Medlem
Annars är ett tips att skaffa en Victorinox väska. Den kommer med lifetime warranty. Så det är bara gå förbi inköpsställe och be dem fixa. Ifall det inte går, ersätter de väskan. Inget behov av att visa upp kvitto, no questions asked.

Själv trodde jag inte det var sant när jag köpte. Väskan blev skadad av goda TAP förra året, efter ca 5 års användning. Gick till NK och lämnade in. 3-4 veckor senare ringde de och sa att jag kunde hämta ut en ny väska. Behövde inte visa upp något papper eller inköpskvitto.
 
Toppen