Senaste nytt

Curve betalkort

M.K

Medlem
Jag sände in request i förrgår och fick svar nyss. Uppgraderat i appen också. Perfekt, täcker det mesta av mitt behov nu. :) Fortsatt inga fler poäng från TW dock vilket oroar lite med tanke på att jag nästan uteslutande kört spenden med Curve & TW som underliggande sedan jag hittat denna möjlighet till fantastisk poängintjäning.

"Thanks for getting in touch and for the ongoing support. We've reviewed and upgraded your account, so your new limits are now:

£3,750 per single transaction and per day
£20,000 per rolling 30 days
£1,000 cash withdrawal per day
£50,000 per rolling 365 days

Please let us know if there's anything else we can help you with."
 

inka

Medlem
Intressant info i denna tråd! Synd att detta kort inte funkar med Amex Premium, antar att det inte finns ngt annat kort/sätt att kunna betala med Amex på de ställen som inte tar Amex förutom Paypal vid köp på nätet?
Antar att det inte finns ngt annat sätt?
 
Är gränsen för uttag i bankomater med Curve per kalendermånad eller är det rullande 30 dagar?
Kalendermånad.

”ATM credit card withdrawal fair use

Curve strongly discourages using an underlying credit card in order to withdraw cash. Please note that your underlying credit card issuer may charge you fees for making such transactions with your Curve card.

In addition to the above fees, Curve may charge you an additional 2% for withdrawals above £200 (or currency equivalent) per calendar month, when using a credit card as the underlying card. Please note that this not a limit per credit card, but a cumulative for all credit card withdrawals using your Curve card in a calendar month. This charge does not apply to ATM debit card withdrawals.”

Källa: Curve | All your cards in one Curve - All your cards in one
 

Fidde

Medlem
Kalendermånad.

”ATM credit card withdrawal fair use

Curve strongly discourages using an underlying credit card in order to withdraw cash. Please note that your underlying credit card issuer may charge you fees for making such transactions with your Curve card.

In addition to the above fees, Curve may charge you an additional 2% for withdrawals above £200 (or currency equivalent) per calendar month, when using a credit card as the underlying card. Please note that this not a limit per credit card, but a cumulative for all credit card withdrawals using your Curve card in a calendar month. This charge does not apply to ATM debit card withdrawals.”

Källa: Curve | All your cards in one Curve - All your cards in one

Så om man lägger till Revolutkortet i Curve (som är prepaid, borde väl räknas som debit) så blir det ingen kostnad då Revolut står för transaktionskostnaden mot kortbolaget och Curve för uttagsavgiften?
 

ESGP

Medlem
Fått mitt Curve blue idag, skall bli kul att testa! Kortet kom hem på en vecka.
Primärt är det nog i Sverige jag kommer använda kortet för att kunna minska antalet kort i plånboken.

En våt dröm är ju Apple Pay på curve...... hoppas hoppas!
 

mha321

Medlem
Hur är det med cache-back vendors. Det är ju tidsbegränsat hur länge man får tjäna in på dem -- men måste man välja alla på en gång, eller kan man aktivera olika merchants vid olika tillfällen?
 

M.K

Medlem
D78B56F7-231B-4ED4-9413-0311A07B823A.jpeg


Växlade över lite och kör överföring måndag till MC efter överföringarna till TW. Nok fortsatte styrka sig efter växlingen i enlighet med min prognos, så betalade effektivt 1,82% i växlingsavgift, men fick tillbaka det mesta andra vägen då jag betalade med Nok. Optimalt detta om kronraset fortsätter. Behöver inte ligga ute med sek alls. Jag har kört liknande upplägg förr i länder med skräpvalutor där man växlar varje dag för optimal kurs. Med detta upplägg blir det ju dessutom minst 30 dagar kredit!

712525B9-A829-43A3-AD8F-4FBE60921B51.jpeg


Rabatt på min PWO till träningspasset samt 15p intjänat tack vare grymma 60p/100sek med bägge kampanjerna aktiverade för mig ökar förhoppningsvis träningsmotivationen. ;)

Hoppas på någon boost kampanj med TW även i mars nu. Fått en redan men kostade ganska mycket att aktivera.
 
Toppen