Senaste nytt

Curve betalkort

M.K

Medlem
Ja de extra 10p kom i månadsmailet med poängintjäning. Gäller upp till 20K uppladdning i hemvaluta.

A07E83AD-2F3C-4B5C-9CCE-3BC9DDD3274D.png
 

Tonton

Medlem
Ladda på TW från SAS MC i SEK = 15p/100kr
Just nu kampanj tom 31/3 med koden TRAVEL9 som ger dig 20p/100kr när du växlar minst 10000kr till annan valuta i TW.
Spendera utländsk valuta i TW = 15p/100kr

Det blir 50p/100kr, men sen har @M.K Någon annan kampanj som ger honom 10p/100kr. Jag vet inte hur man kan få den, eller om man kan få den, tillsammans med TRAVEL9.

Vad blir totala valutaväxlingspåslaget när man gör på detta sättet? antar att både TW och Curve tar ett valutapåslag?

Nu har inte jag vare sig ett TW eller Curve - så har inte full koll och inte heller ork att göra grovjobbet själv :rolleyes: - men är ändå intressant att veta!
 
Vad blir totala valutaväxlingspåslaget när man gör på detta sättet? antar att både TW och Curve tar ett valutapåslag?

Nu har inte jag vare sig ett TW eller Curve - så har inte full koll och inte heller ork att göra grovjobbet själv :rolleyes: - men är ändå intressant att veta!

Jag gjorde denna jämförelse mellan Travelwallet och Revolut - tänkte att den kan hjälpa andra.

Curve tar 0,5-1,5% markup när marknaderna är stängda.
Edit: What foreign exchange rates will I pay? – Curve
 
Last edited:
Tack!

Det var dock en roligt kvitto (med lite för mycket info på). Den skulle helt enkelt i ett annat meddelande.
American Airlines som gett mig ett kvitto på flygbiljetter för 6000 USD när jag har betalat 6000 SEK. :)
 
Ladda på TW från SAS MC i SEK = 15p/100kr
Just nu kampanj tom 31/3 med koden TRAVEL9 som ger dig 20p/100kr när du växlar minst 10000kr till annan valuta i TW.
Spendera utländsk valuta i TW = 15p/100kr

Det blir 50p/100kr, men sen har @M.K Någon annan kampanj som ger honom 10p/100kr. Jag vet inte hur man kan få den, eller om man kan få den, tillsammans med TRAVEL9.
Ok, och om man köper Euro i TW via SAS MC Premium som man sedan handlar via Curve, ger det 20p (MC) + 15p (TW), om man inte räknar emd kampanjen, eller är det alltid 15p för SAS MC insättningar i TW, oavsett valuta man köper?
 
Ok, och om man köper Euro i TW via SAS MC Premium som man sedan handlar via Curve, ger det 20p (MC) + 15p (TW), om man inte räknar emd kampanjen, eller är det alltid 15p för SAS MC insättningar i TW, oavsett valuta man köper?
När man laddar på TW så görs det automatiskt i SEK, därav 15p/100kr från SAS MC.

Edit: FEL AV MIG! Du kan välja vilken valuta du vill fylla på med. Om du väljer EUR så komemr du få 20p/100kr från SAS MC, men du får även betala valutapåslaget på sitt SAS MC. Detta hör dock mer till Travelwallet tråden än Curve.

Travelwallet
8.4 Du kommer att få möjlighet att välja en Föredragen Laddningsplånbok till vilken alla dina laddningar skickas. Som standard är din Föredragna Laddningsplånbok inställd till din Hemvalutaplånbok. Du kan när som helst ändra din Föredragna Laddningsplånbok till en annan utländsk Valutaplånbok. Om din Föredragna Laddningsplånbok inte är din Hemvalutaplånbokoch du laddar Kontot med pengar, kommer den aktuella växelkursen som gäller vid tidpunkten när transaktionen registreras på ditt Konto och pengarna blir en del av ditt Tillgängliga saldo att användas för att växla från din Hemvaluta till valutan i din Föredragna Laddningsplånbok. För denna transaktion kommer ingen Valutaväxlingsavgift att tillämpas.
 
Last edited:

gneken

Medlem
Har tänkt lite nu, även om jag inte reser utomlands, så kan man väl växla till NOK, använda Curve och debitera i NOK i Sverige utan större förlust?
 
Toppen