Senaste nytt

Curve betalkort

ekf

Medlem
Alltid något. Själv har jag fått ett par "sorry were not responding" följt av "we'll be in touch soon" ihop med lite extra klagomål på att Amex är elaka.
Nu blir jag lite orolig. Jag skickade in en ticket till dem för lite över en vecka sedan men har inte hört ett pip, vare sig automatiskt genererat eller från en människa... Ska ge det några dagar till, men oroväckande.
De har nog en hel fördelar men de borde absolut gå en grundkurs i kundservice.
Här håller nog många med.. Även om jag tycker att de delvis satt sig själva i knipan - dels genom att "tvinga" över alla till nya prenumerationsmodellen.. Då får de många ärenden från de som vill stanna kvar på den tidigare varianten (helt onödigt).
Dels hur det verkar fungera tekniskt med deras app och olika nivåer.. Det känns inte som att de testat igenom det de lanserar i förväg utan låter kunderna agera försökskaniner.
Men får de bara ordning på allt så tror jag iofs att jag kommer att bli nöjd kund...
 

Tillslut

Medlem
@M.K tolkar jag dig rätt att föreslår att växla in till NOK oberoende av vilken valuta du tänker handla för senare? Ska själv till Spanien på fredag under några dagar och kommer så klart ha behov att Euro. Kan jag ändå växla in till NOK och ha det som underliggande valuta för Travelwallet i Curve?
 
@M.K tolkar jag dig rätt att föreslår att växla in till NOK oberoende av vilken valuta du tänker handla för senare? Ska själv till Spanien på fredag under några dagar och kommer så klart ha behov att Euro. Kan jag ändå växla in till NOK och ha det som underliggande valuta för Travelwallet i Curve?

Enligt min jämförelse är det likadant valutapåslag vid växling i travelwallet mellan SEK-NOK som mellan SEK-EUR, ca 3,5%.

Se till att ställa in rätt valuta på ditt travelwallet-kort i Curve, så att du blir debiterad i den valutan du laddad på.
 

M.K

Medlem
@Tillslut Blir ju såklart valutaspekulation av detta men växlar du till NOK och har NOK valt som valuta från TW växlar ju sedan Curve gratis överallt. Dock helgpåslag på 0,5% i £/€/$ men marginellt och lika ofta till vår fördel. Marknaderna är stängda på helg så det är pga svängningarna det finns.

Jag hade inte valt NOK så kort fram i tid. Jag tror den styrker sig i början på mars inför kommande räntehöjning igen i Norge. Köra euro direkt hade jag gjort. Hoppas du fick in TRAVEL 9. I annat fall hade jag testat Curve direkt från SEK i TW då jag funderar på om man ändå får 15p/100sek då köpet registreras i London. Alltså utan växling och 15+15+10:40p/100sek utan påslag genom Curve. Om inte får du ändå 15+2+10:27p/100 sek utan påslag.

Observera att jag inte vet detta än men kan vara en möjlighet framöver.
 

M.K

Medlem
@Budgetresenär :blev inga avgifter på SAS :)

Växlade även in hälften av mina 20k på TW idag till NOK vilket passar bra då jag befinner mig där nu någon dag. Knappt 3,5%, 10öre/p, kostade det för 35p/100sek extra. Totalt 60p/100sek känns fint!

E0DE48B1-AC2E-4BEB-9DBA-A6A761583D94.jpeg


Även ett kortproffs :rolleyes: kan göra fel dock då jag glömde ändra valutan i Curve-appen innan första köpet här med SAS TW till NOK. Det drogs alltså från svenska saldot. Kostade iof ingenting med gratis växling och nästa månad vet jag också med detta om Curve kanske ger 30p överallt utan valutaavgift genom top-up med MC och Londonregistrerat. ;)

C17103B6-1F6E-4353-9357-F7A10CB2F760.jpeg
 
Last edited:

Buffy

Medlem
Åker till Thailand på torsdag och tänkte premiäranvända kortet då, vad behöver jag tänka på? Ändra valuta etc?
Har SAS master som bakomliggande
 
Toppen