Cruise Train Seven Stars i Japan

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av Resenären, 29 December 2015.

1. Resenären

Resenären Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukar ibland titta på TV-kanalen NHK World och idag hade de ett inslag, som tilldrog sig mitt intresse. Det handlade em lyxtåget Seven Stars, som är en blandning av japansk precision och nostalgi.

NHK World TV12-29 10-39-17.jpg

Nyfiken som man är så började jag läsa på deras hemsida: Cruise Train Seven Stars in Kyushu Japan's first cruise train, the luxurious "Seven Stars in Kyushu"
    och kunde snabbt konstatera att denna tågresa var något speciellt. Inte bara priset var speciellt, utan med vilken inlevelse de designat detta tåg. 4 dagar och tre nätter på en resa i april 2016 kostar ca 59 000 kr, som lägsta pris.

NHK World TV12-29 10-37-54.jpg
    The train is designed to be the height of luxury travel: to hark back to a time of high class travel and also to push train travel ever forwards.

MiddleLastRow gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!