Crowne Plaza Paris-Republique - hur är det hotellet?

Diskussion i 'InterContinental Hotels & Rewards' startad av DanielKif, 4 September 2016.

1. DanielKif

DanielKif Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,
    Jag ska till Paris om ett par dagar och spanar in Crowne Plaza. Är det någon på BC som bott där? Hur är deras lounge?
    Är tyvärr statuslös hos IHG men tänkte boka ett executive room för lounge tillgång.

2. Kebalibre

Kebalibre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spenderade 2 nätter där förra hösten men har tyvärr inte så mycket info att dela mig mig av. Hotellet har en liten lobby trots det stora antalet rum så incheckning kan ta lite tid. Kändes som det var mest amerikanska turister och konferensgäster som bodde där. Hade tur och blev uppgraderad men utnyttjade endast rummet för att sova och skippade frukost etc. Rummet var ganska stort, med minibar och allt övrigt man kan förvänta sig. Det var förmodligen ett tag sedan det renoverats men kändes ändå rent och fräscht. Läget var perfekt för ändamålet med min resa, nära metron med flera av dess linjer.

DanielKif gillar detta.
  3. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bott i Club Room där, vilket var väldigt stort (för att vara Paris) och fräscht. Det var nyrenoverat, med got om eluttag osv. Jag hade inte tillgång till loungen och frågade om den, men den som jobbade i Front Desk tyckte inte det var värt för mig att betala för lounge då jag hade frukost i min rate. Jag vill minas jag läst att den inte är så mycket att ha heller vill jag minnas. Hur som haver, jag rekommenderar alltid det hotellet, iaf om man bor i Club Room.

4. DanielKif

DanielKif Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar! Jag är på plats just nu och har 4 nätter i ett club room med tillgång till lounge. Frukosten är över förväntan. Samma sak med rumsstorlek och bekvämligheter. Kan posta lite bilder senare idag.
    Fördel och samtidigt nackdel är att hotellet ligger vid republique där demonstrationer brukar pågå.
    Igår efter vår sena lunch kunde vi inte ta oss tillbaka till hotellet pga en demonstration. Hundratals poliser i kravallutrustning bildade murar mot demonstrationerna. De sköt med tårgas och det blev tumult.
    Jag fick ringa hotellet och be dem släppa in oss på baksidan då risken var för stor med en 2 åring i vagnen.
    Det var en annorlunda upplevelse!

johhenrik och jumbooze gillar detta.
  5. DanielKif

DanielKif Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bilder på Club room som jag lovade.

jumbooze och johhenrik gillar detta.
  6. EMA

EMA Medlem

Var på detta hotellet idag. Samma problem med demonstrationer och kravallpolis. Finns lugnare alternativ att välja...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!