Senaste nytt

CRJ900 - det nya MD-80?

perhall

Medlem
Hur kan rad 17 vara tystare än främre kabinen?
Rad 1 är bredvid toan. Jag bytte till rad 3 när jag såg det.
B717 drabbar mig ofta med trasiga bord och annat som gör att jag tycker att de visserligen är charmiga, men inte så fräscha..
MD-80 var inte så fräscha men väldigt charmiga...
 

Agö

Medlem
Hur kan rad 17 vara tystare än främre kabinen?
Rad 1 är bredvid toan. Jag bytte till rad 3 när jag såg det.
B717 drabbar mig ofta med trasiga bord och annat som gör att jag tycker att de visserligen är charmiga, men inte så fräscha..
MD-80 var inte så fräscha men väldigt charmiga...
Det är väl inte som har påstått att rad 17 är tystare än främre kabinen, bara att rad 17 är helt tyst och enligt min mening planets bästa platser (inte konstigt med det benutrymmet).
 

perhall

Medlem
OK om rad 17! Grymt benutrymme på rad 3 också.

Framförallt uppskattar jag att slippa "stolarna är 8 mm tunnare och benutrymmet har minskat med 2 tum men enligt flygbolaget/stolsleverantören är komforten bibehållen genom ny stoppning och att man sitter mer upprätt...

Per
 

bnr

Medlem
Gillar verkligen CRJ900! Håller med om att det är sköna stolar och att planet är riktigt tyst. Enda lite "negativa" är att det känns som att man boardar en lång korv. :-D

Flög dock CRJ200 WAW-CPH för några månader sedan och det var en tragisk historia... Sjukt sliten Cimber-kärra.
 
Personligen tycker jag det är en skymf mot MD80 att bli jämförd med CRJ900. Tycker att planet framför allt är helt värdelöst på att fixa turbulens. Lustigt nog brukar det alltid vara så att ju fulare ett flygplan är i formen, desto sämre flygegenskaper har det. Och CRJ:n är inte vacker.
 

perhall

Medlem
Personligen tycker jag det är en skymf mot MD80 att bli jämförd med CRJ900. Tycker att planet framför allt är helt värdelöst på att fixa turbulens. Lustigt nog brukar det alltid vara så att ju fulare ett flygplan är i formen, desto sämre flygegenskaper har det. Och CRJ:n är inte vacker.

Det kan man ju tycka och jag håller delvis med. Åkte en av de sista MD80-turerna och snackade med pursern rätt mycket. Satt på rad 1. Han blev tårögd när han berättade om när han var ung flight crew och planen togs i bruk (1986?). Trerätters, champagne och cigarrer, halva kabinen var BC, ARN-LHR. Men den tiden tycks ju inte komma tillbaka, lika lite som PanAms live bar i coach på B747-200...
 

Napapijri

Medlem

Kris

Medlem
+1 att hylla CRJ900. Riktigt trevlig kärra! Rad tre är ju nice. Får testa 17 vid nästa tillfälle... :)

Största nackdelen med planet är nog för långa individer som (med späd) behöver nyttja skötbordet där framme. Kiropraktorbesök bör bokas in snarast efter. Men detta är ju ett ganska nischat use-case...
 
Toppen