CPH-SFO, nya kabinen?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av djacobsson, 6 September 2015.

1. djacobsson

djacobsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har tappat kollen på det här med vilka plan som är uppgraderade, flyger 23 oktober till SFO och hem 29 oktober, kan jag förvänta mig en ny kabin då?

2. Seatmap visar gamla tyvärr den 23:e och 29:e :(

3. KalleSus

KalleSus Medlem

SAS har som bäst 1 uppgraderad 340 till slutet av oktober. Eftersom San Francisco ingår i en slingning på 3 destinationer och 4 maskiner så är väl chansen att få en uppgraderad maskin inte speciellt stor. Dessutom har jag något minne av att en uppgraderad 340 ska sättas in på linjen ARN - HKG, i väntan på att den andra 330E har levererats. Och den har väl knappast kommit till slutet av oktober?

4. djacobsson

djacobsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var ju trist och lite typiskt, hade verkligen hoppats.. har lurat med mig några utländska kollegor också, blir väl häcklad nu

5. mha321

mha321 Medlem

I slutet på okt och början på nov är det lite blandat med gamla och nya. Med tanke på hur det blev på newyork-linjerna när de kom, så är det säkert inte omöjligt att vilka dagar som har ny eller gammal kan ändras fram och tillbaka ganska många gånger mellan nu och den.

Med andra ord skulle jag ge samma rekommendation nu som då - utgå ifrån att det blir gamla, och bli väldigt positivt överraskad om det skulle råka bli nya.

6. Mathias Olsson

Mathias Olsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur ser man vilken maskin det är på seatguru egentligen? Jag har samma resa (CPH-SFO) den 10 december.

7. KalleSus

KalleSus Medlem

Seatguru har ju ingen aning om vilken konfiguration som går på vilken rutt och dag; det är knappt SAS själva har det.
    Men det finns ju möjligheter att se i bokningsprocessen vilken konfig. som är planerad - vid bokningstillfället.
    Lättast syns det i businessdelen (2-2-2 mot 1-2-1) och i ekonomi kan man kolla vad sista raden har för nummer. Är den en bit upp över 50, så är det den nya (nu har jag inte sett en plan över ombyggda 340, men antar att sektionernas numrering kommer att vara densamma som på 330).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!