Senaste nytt

Cowarobot- självgående bagage

Voyageur

Medlem
cowarobot

En självvgående väska som följer dig och hittar dig om du tappat bort den. Något jag råkade ramla över på internet. Ser intressant ut och smart om den fungerar så bra som det påstås. Dock är priset, dryga 600$ i mastigaste laget för en kabinväska. Men kanske användbart för någon?
 

Thornado

Medlem
Givetvis en kul idé, men känns inte som att en väska som åker omkring själv utan någon ägare i närheten skulle ses med så blida ögon på många flygplatser runt om i världen.
 

Thornado

Medlem
Den får säkert inte tas ombord p g a för stort litiumbatteri...

Jag tänkte själv först precis samma sak, men åtminstone enligt deras websida så ska batteriet vara enligt reglerna. Åtminstone det man kan använda som powerbank, men jag förutsätter att det är samma som används för att driva motorn.
 

Voyageur

Medlem
Den får säkert inte tas ombord p g a för stort litiumbatteri...

Tanken slog mig också men det är något de garanterar ska vara inom ramarna av vad som får tas med. Mest en kul ide tycker jag och en fingervisning för framtidens resande. Allt vär annorlunda och konstigt till en början men vem vet, självrullande bagage kanske är "vanligt" en dag :)

Dock är prissättning alldeles för hög i dagsläget för att motiveras för kabin size.
 
Toppen