Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Thornado

Medlem
Min kollega fick en CU i början av veckan på CPH-IAD. Det som förvånade mig är att han blev Diamond strax innan det och hade inte ändrat prefix i sin bokning från EBG till EBD som det man har behövt göra manuellt tidigare för att det ska funka med Courtesy Upgrades. Har någon annan märkt att detta löser sig automatiskt numera?

@Mikael Stillman - om du blev Diamond strax innan din senaste flight, vet du vad du hade för EB-prefix i denna bokning? EBG eller EBD?
 
Min kollega fick en CU i början av veckan på CPH-IAD. Det som förvånade mig är att han blev Diamond strax innan det och hade inte ändrat prefix i sin bokning från EBG till EBD som det man har behövt göra manuellt tidigare för att det ska funka med Courtesy Upgrades. Har någon annan märkt att detta löser sig automatiskt numera?

@Mikael Stillman - om du blev Diamond strax innan din senaste flight, vet du vad du hade för EB-prefix i denna bokning? EBG eller EBD?
Jag hade EBG när jag gjorde bokningen för några månader sedan men jag ringde till kundtjänst i måndags och bad dem ändra till EBD med förhoppning om ökade chanser till en Courtesy Upgrade. Om det spelade in eller inte har jag ingen aning om men resultatet blev lyckat.
 

Montana

Medlem
Ok, då är det bara Via Egencia det är fel på.....:)

Har skrivit det tidigare i tråden, trott eller ej så var mina resor bokade Via Egencia.

Jag vet inte om det kan ha gjort någon skillnad men efter att min uppdragsgivare bokat resan (utan inlagt EBD) så har jag mailat Diamond Supporten och bett dem att lägga in mitt EBD på det PNR som jag har fått.
 

brunte

Medlem
Kan det vara så att de som bokar genom resebyrå (genom företaget) tenderar att resa måndag - fredag, därför har de mindre chans att få Courtesy Upgrade i och med de flygningarna tenderar att ha hög beläggning även på long haul flygningar?
Jo, antagligen är det så. Dessutom borde läget förvärras lite extra de dagarna av att fler affärsresenärer => högre andel resande med status hos flygbolaget => större konkurrens om de uppgraderingsmöjligheter som finns.
 

perhall

Medlem
Att jag aldrig blir uppgraderad beror nog på att jag mest åker andra bolag long-haul. För visst är det mest long-haul man blir uppgraderad. Ska till Luleå i GO imorgon, får se om jag blir uppgraderad eller om jag åtminstone får gratis vin:..
 

Agö

Medlem
Att jag aldrig blir uppgraderad beror nog på att jag mest åker andra bolag long-haul. För visst är det mest long-haul man blir uppgraderad. Ska till Luleå i GO imorgon, får se om jag blir uppgraderad eller om jag åtminstone får gratis vin:..
Bara longhaul i detta avseende.
 

Canadien

Medlem
Att jag aldrig blir uppgraderad beror nog på att jag mest åker andra bolag long-haul. För visst är det mest long-haul man blir uppgraderad. Ska till Luleå i GO imorgon, får se om jag blir uppgraderad eller om jag åtminstone får gratis vin:..
Gratis vin ingår inte inrikes. Bara läsk/vatten. Men de kan ju vara snälla ibland, men bered dig på att betala.
 

palmen

Moderator
Att jag aldrig blir uppgraderad beror nog på att jag mest åker andra bolag long-haul. För visst är det mest long-haul man blir uppgraderad. Ska till Luleå i GO imorgon, får se om jag blir uppgraderad eller om jag åtminstone får gratis vin:..
Courtesy Upgrade är enbart på longhaul, om du blir uppflyttad på en flygning inom europa så är det en op-up i någon form.
 
Toppen