Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

mha321

Medlem
Det finns ju många olika sorters uppgraderingar och en del är ju borta. En nära gissning kan ju vara att de blandade ihop courtesy upgrade med optiontown.
 

pswe

Medlem
Vi blev framflyttade på Miami-Oslo häromdagen från Plus till Business så ingen tvekan om att upplägget finns kvar. Ganska lite bokat i samtliga tre klasserna så inget uppenbart "behov" av omflyttningar. Icke deto mindre väldigt trevligt :) Mailet kom cirka 16 timmar före avgång.
 

Zoogian

Medlem
Inofficiellt gör kan de nog göra CU, vi fick det för massa herrans år sen, 2009, när vi åkte på "bröllopsresa", inte så att vi sa nåt speciellt eller ens förväntade oss ,men vi hade en bonusresa bokad i Plus (Extra på den tiden), och tydligen gjorde de nåt "wedding package", alt triggades av att vi skulle byta efternamn på biljetten.. pga giftemålet. De hade även med en egen tårta till oss... Det var en trevlig resa i C i alla fall. Hade EBG när det begav sig så kan ha nåt med det att göra. Nu var det ju lite speciellt, men de kan flytta upp på Bonusresor , om de bara är på det humöret.
 

agehall

Medlem
Inofficiellt gör kan de nog göra CU, vi fick det för massa herrans år sen, 2009
Tyvärr så är det där helt irrelevant. CU introducerades efter 2009 och även om uppgraderingar skedde innan av diverse anledningar så har det inget med CU att göra.

I korthet kan man säga att om man inte är EBD och har fått mail om en CU så är det inte en CU man fått även om man blir uppgraderad.
 

olo

Medlem
Jag fick en CU hem från Shanghai i förra veckan, för mig och mitt sällskap! Gick från Plus till Business. Fick en tydligt mejl innan. Det var ganska glest i såväl Plus som Business.

Och det var en mycket uppskattat CU, för det var nog en av de bästa upplevelserna i Business jag har haft. Det jobbade ett fantastiskt crew ombord. Det glänste verkligen i varje stund. De två stewardens hade verkligen tagit hand om maten och de var mycket kunniga gällande råvaror och dryck. Proffsigt och med glädje sammanfattar deras bemötande. De förtjänade verkligen ett feedbackmejl till SAS. :)
 

Kris

Medlem
Har tidigare fått CU som ensamresande, bokat via resebyrå (jobb), några gånger. Allt enligt mönster beskrivit i tiden innan. När barnet var under 2år, dvs INF, var vi automatiskt diskade enligt instruktionerna.

Plötsligt händer det...
Den här gången var det dock lite lotto känns det som. Bokade t&r till Miami i Plus. Två vuxna med Amex 2-4-1 och en vuxen och ett barn (>2år) för cash. Således två separata bokningar, allt gjort via webben. Fick CU på hemresan - för HELA sällskapet. :D Mitt i natten plingade mailkorgen till. Nice! Tänkte spontant att det var för revenue-bokningen endast. Men icke! Bonusbokningen var också uppdaterad til business. Bra där SAS! Kan tilläggas att kabinen längst fram inte var full även efter vår CU.
 
Last edited:
Har tidigare fått CU som ensamresande, bokat via resebyrå (jobb), några gånger. Allt enligt mönster beskrivit i tiden innan. När barnet var under 2år, dvs INF, var vi automatiskt diskade enligt instruktionerna.

Plötsligt händer det...
Den här gången var det dock lite lotto känns det som. Bokade t&r till Miami i Plus. Två vuxna med Amex 2-4-1 och en vuxen och ett barn (>2år) för cash. Således två separata bokningar, allt gjort via webben. Fick CU på hemresan - för HELA sällskapet. :D Mitt i natten plingade mailkorgen till. Nice! Tänkte spontant att det var för revenue-bokningen endast. Men icke! Bonusbokningen var också uppdaterad til business. Bra där SAS! Kan tilläggas att kabinen längst fram inte var full även efter vår CU.

Dessvärre har plinget uteblivit för mig, hemresa med hustrun från Miami imorgon kl 15.30. Men sånt är livet, bara att vara glad för det lilla och den bokade platsen i Plus. Ska se om det går att göra en gateuppgradering, alltid skönt att sträcka ut på en nattflygning hem.
 

pswe

Medlem
Dessvärre har plinget uteblivit för mig, hemresa med hustrun från Miami imorgon kl 15.30. Men sånt är livet, bara att vara glad för det lilla och den bokade platsen i Plus. Ska se om det går att göra en gateuppgradering, alltid skönt att sträcka ut på en nattflygning hem.

Ge inte upp hoppet än! Vi fick mailet i Miami cirka 16 timmar före avgång. (Vilket blev en glad morgonöverraskning i mailen när vi såg det)
 
Toppen