Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

joemume

Medlem
Min teori är att de som bokar via sas.se har en mycket högre hitrate än de som bokar via resebyrå. Min statistik på longhaul är ungefär 1 på 20 per år och då bokar jag alltid via resebyrå. Ger mig inte in i debatten om rättighet vs. möjlighet, det är SAS som styr detta och beslutet är 100% deras. Jag kan tycka att deras styrinstrument är trubbiga, men är tacksam den 20:e flygningen per år då jag flyttas från GO till PLUS, eller från PLUS till BUSINESS som Diamond.
 

jumbooze

Medlem
Min teori är att de som bokar via sas.se har en mycket högre hitrate än de som bokar via resebyrå. Min statistik på longhaul är ungefär 1 på 20 per år och då bokar jag alltid via resebyrå. Ger mig inte in i debatten om rättighet vs. möjlighet, det är SAS som styr detta och beslutet är 100% deras. Jag kan tycka att deras styrinstrument är trubbiga, men är tacksam den 20:e flygningen per år då jag flyttas från GO till PLUS, eller från PLUS till BUSINESS som Diamond.
Bokar alltid på sidan direkt.
 

palmen

Moderator
Der er ligeså meget galt med din attitude den anden vej.

Som du kan læse i min tidligere post køber jeg altid Business når jeg kan og ellers Plus. Men det er dejligt ufedt at der er en skævvridning af opgraderingsmuligheder. Som nævnt er EBD et dårligt program med få benefits og derfor har folk forventninger ift. CU uanset om det er uofficielt benefit.
Om nu EBD är så dåligt, kreditera dina miles till Luftansa Miels & More, Aegean Miles & Bonus, Turkish Miles & Smiles eller kanske United Mileage Plus om det nu är så mycket bättre där. Onekligen ser du lågt värde i EBD medan det är många andra som ser stort värde i det.
Du bör betrakta Courtesy Upgrade som något som inte existerar, och de gånger du får ett mail med en gratis uppgradering bör du bli glad istället för missnöjd varje gång du inte får det.
Det har ju spekulerats en hel del och riktlinjerna verkar vara att har man fått en COurtesy Upgrade så kan man inte få det på nästa resa (sen finns det onekligen undantag som bekräftar den regeln). Om du gör 2 tur och retur i GO är mer än 1 uppgradering på 4 flighter något att betrakta som väldigt ovanligt.
 
Toppen