Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Auragentum

Ny medlem
Jeg er ved at være træt af den manglende transparens og konsistens i forhold til CU.

Jeg rejser primært til Asien ca. 10 gange årligt (5% Go, 45% Plus og 50% Business).

Siden jeg blev Diamond i januar 2016 (har tidligere været EBG og guld hos andre Star Alliance selskaber), har jeg kun modtaget 1 CU fra Go til Plus. Det svarer til en success rate på 14% på de 7 sektorer hvor jeg rent faktisk kunne opgraderes (altså når jeg fløj Plus eller Go). Det ville være en success rate på 7% hvis man talte mine andre 7 Business class sektorer med, men de kan af gode grunde ikke opgraderes. Pointen er, at jeg anser mig selv for at være en god SAS kunde, da jeg stort ikke rejser Go, men mest Business og Plus og iøvrigt kun flyver long-haul. Alligevel har jeg dags dato kun fået 1 CU, selvom der har været masser af flights med ledige sæder i Business. Flere gange har jeg på de flights som burde være CU eligible, været nødt til at opgradere med point.

Er i Beijing lige nu og skal hjem i morgen med SK996. Fik opgraderet til Business via Plusgrade med lidt over 25000 point. Det til trods for at der er masser af ledige sæder på Business. Det ville derfor klæde SAS hvis de havde tilbudt en CU istedet. Ikke særligt fedt at læse om dem som får CU fra Go til Business eller har en success rate på 50%, når man selv nærmest aldrig får tilbudt CU og trods alt lægger en del mere omsætning end dem der flyver Go.

Som mange har foreslået burde SAS bare uddele upgrade vouchers istedet, hvorefter man kunne opgradere hvis der var fysisk tilgængelighed.

Håber Eurobonus 3.0 får gjort noget ved dette, samt får lavet flere synlige benefits for Diamond. Loungen i Kastrup er jo så tætpakket nuomstunder grundet alle de mennesker der har fået gratis EBG kort, samt i sommerperioden hvor EBS medlemmer også kan bruge loungen.
 

Canadien

Medlem
Om du räknar din hitrate på flygningar i Go blir den ganska god skulle jag säga. CU är absolut vanligast Go-Plus skulle jag säga, och mer sällsynt Plus-Business. Så med ditt resmönster är det inte så förvånande att det bara hänt en gång. Res mer i Go så ska du se att det går upp.

Håller med om vouchers, vore mycket bättre med sådana. Kanske 4-8 st oneway oneclass upgrades per 100,000 poäng på SAS metall man drar ihop
 

Auragentum

Ny medlem
Om du räknar din hitrate på flygningar i Go blir den ganska god skulle jag säga. CU är absolut vanligast Go-Plus skulle jag säga, och mer sällsynt Plus-Business. Så med ditt resmönster är det inte så förvånande att det bara hänt en gång. Res mer i Go så ska du se att det går upp.

Håller med om vouchers, vore mycket bättre med sådana. Kanske 4-8 st oneway oneclass upgrades per 100,000 poäng på SAS metall man drar ihop

Jeg kunne snildt rejse mere i Go. Men giver det mening? Ikke i min optik. Og det burde slet ikke give mening for SAS som en forretning.

Det kommer vel an på hvad SAS vil motivere deres Diamond kunder til. Bryder mig ikke om princippet hvis de primært tilbyder CU fra Go til Plus. Det betyder at der primært er incitament ved at købe laveste klasse og dermed laveste omsætning for SAS.

Det virker ulogisk at SAS ikke i samme grad vil tilbyde deres bedre betalende kunder samme CU muligheder. Det virker noget kommunistisk og tror/håber ikke deres logik er sådan.

Ellers enig i dit voucher forslag og krav om f.eks. 100.000 point på SK metal. Dog synes jeg det kan laves mere pragmatisk, ved at kræve at Diamond niveau udelukkende kan opnås ved at optjene f.eks. 90.000 point fra SK rejser. Det er sådan jeg kommer til at fornye mit Diamond niveau alligevel. Sikkert omkring 135.000 point på SK metal.

Hvis de så lavede Diamond benefits mere synlige og fordelagtige, så ville det nok også motivere flere til at flyve SK.
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Jo, men det är ju så en uppgraderingsförmån av naturen fungerar. Den som alltid reser i Business (betalar mest) erhåller minst (aldrig CU). Håller med om att det är ett skevt incitament för dessa personer.
 

Auragentum

Ny medlem
Enig.

Voucher ideen ville være med til at afhjælpe dette, da de bedst betalende kunder så også kan drage fordel af courtesy upgrades. Selvfølgelig er en opgradering stadig ikke garanteret med en voucher hvis der ikke er pladser, men det ville være en kæmpe forbedring ift. det voodoo lignende hokus pokus system CU er bygget på idag.

I mit tilfælde ville vouchers ikke ændre den omsætning jeg giver til SAS eller fordelingen af de klasser jeg rejser på. Ultimativt går jeg altid efter et Business sæde og køber altid Business Saver hvis jeg kan. Så med vouchers ville jeg blot blive glad og tilfreds over at jeg kunne bruge en voucher til at opgradere til C istedet for point - i de tilfælde hvor mit rejsebudget "kun" var tilstrækkeligt til at købe et Plus sæde.
 

palmen

Moderator
Jag reser ungefär hälften i go och hälften i plus på longhaul på betalda biljetter. Aldrig fått courtesy från plus, bara från go.
En courtesy upgrade är ingen rättighet utan något som kommer ibland och alltid lika uppskattat. Hade det inte funnits hade du fått 0 uppgraderingar så du har ändå tjänat på det. Man får komma ihåg att det är en inofficiell förmån och inget annat.
 

Kimmen00

Medlem
Jag reservations ungefär hälften in go och hälften i plus på longhaul på betalda biljetter. Aldrig fått courtesy från plus, bara från go.
En courtesy upgrade är ingen rättighet utan något som kommer ibland och alltid lika uppskattat. Hade det inte funnits hade du fått 0 uppgraderingar så du har ändå tjänat på det. Man får komma ihåg att det är en inofficiell förmån och inget annat.

För mig är det tvärtom, de gånger jag fått CU har det vart från Plus -> Business. 3 ggr av 8 flygningar i plus.
 
Jag har, under min tid som Diamond, flugit SAS longhaul 10 gånger, varav 8 i GO, 1 i PLUS (Plusgrade uppgradering) och 1 i BUSINESS (Plusgrade uppgradering). Trots 9 möjligheter till CU så har jag inte fått någon. Jag hävdar fortfarande att jag "diskrimineras" pga specialkost. Om det är på det viset så tycker jag att det är ett mycket bättre alternativ med vouchers.
 
No offence, men 10 resor varav 50% i C blir 5 i C. Om 5% är i ekonomi av de totalt 10 så är det 0.50 resor. Och ändå tycker du att den uppgraderingen du fick är för lite? Jag kallar det maximal utdelning. Om nu inte min matematik är helt av banan.
 
Toppen