Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

OT ger besked senast 24 timmar innan....
Senast 4 timmar innan avgång kan du få svar på uppgradering på OT. Tidigast är 72 timmar innan avgång.

Det är inte ekonomiskt att ge bort Business class plats(er) gratis när det finns någon som vill betala för det.

Håller med även om det låter som en bra sak att EBD och EBP skall få uppgraderingar är det inte helt gratis..

Tror SAS kommer hitta en balans i det där men vart gränsen går tror jag nog vi aldrig kommer få veta.
 

bnr

Medlem
Det är inte ekonomiskt att ge bort Business class plats(er) gratis när det finns någon som vill betala för det.
På samma sätt kan man väl argumentera för att det inte är värt med en förmån som aldrig är tillämplig?
Förstår din poäng, men tycker att lojaliteten bör prioriteras framför OT, med det inte sagt att det ska vara 100 %/0 % eller 0 %/100 % mellan OT och EBD/EBP.

Edit: Är det ekonomiskt att skrämma bort frekventa resenärer?
 

mha321

Medlem
På samma sätt kan man väl argumentera för att det inte är värt med en förmån som aldrig är tillämplig?
Förstår din poäng, men tycker att lojaliteten bör prioriteras framför OT, med det inte sagt att det ska vara 100 %/0 % eller 0 %/100 % mellan OT och EBD/EBP.
Sedan kan det ju finnas anledning för att använda ot även för oss som är Diamond - man får ju fler baspoäng då. Frågan är om systemen sitter ihop tillräckligt för att ge en EBD som ansökt om ot någon prioritet...
 

bnr

Medlem
Sedan kan det ju finnas anledning för att använda ot även för oss som är Diamond - man får ju fler baspoäng då. Frågan är om systemen sitter ihop tillräckligt för att ge en EBD som ansökt om ot någon prioritet...
Sant!
Rent spontant gissar jag på att status inte spelar någon roll i OT-sammanhang. Vild gissning dock.
 

Storsteffe

Medlem
Okej, jag har alltid(bara 4 iofs och senast för över två år sen) fått det ungefär ett dygn innan. I vilket fall så tar de garanterat platser av gratisuppgraderingar.
 

NotRyan

Medlem
OTs vägar är ändå outgrundliga, och det finns många exempel på nekad OT där gateuppgradering gjorts utan problem...
 
  • Gilla
Reactions: bnr
Jag tror SAS måste värna om de som betalar. Klart att EBD/EBP skulle kunna få upgrades ibland, men före de som betalar? Man behöver kanske inte vara en Excelnisse för att se att någonstans måste det vara slut på det roliga. (Jag är inte EBD/EBP, kanske det påverkar min position i frågan, kanske inte ;))
 
Toppen