Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

fcx

Medlem
Gjorde lite resarch och fann följande om uppgraderingar i förväg (dock inte helt relevant om Courtesy Upgrade): "Upgrade not possible on award travel (X and I-class), charter flights or Travel Industry Discount Fares."

Torde således inte vara tillgängligt för award-resor bokade på poängrabatt!

För de intresserade: Terms and conditions for EuroBonus upgrades onboard - SAS

Nja, med det menas att du inte kan uppgradera awardbiljetter med poäng eller kontanter. SAS själva kan givetvis uppgradera dig om de vill.
 

Agö

Medlem
Nja, med det menas att du inte kan uppgradera awardbiljetter med poäng eller kontanter. SAS själva kan givetvis uppgradera dig om de vill.
Fast just denna uppgraderingsform ska enligt första posten i denna tråd endast gälla betalda resor. Jag tolkar det som att awards inte ska komma ifråga för detta. Jag har dock blivit uppgraderad på award hos SAS men det har nog inget att göra med den här mer institutionaliserade formen.
 

gustafsg

Medlem
Fast just denna uppgraderingsform ska enligt första posten i denna tråd endast gälla betalda resor. Jag tolkar det som att awards inte ska komma ifråga för detta. Jag har dock blivit uppgraderad på award hos SAS men det har nog inget att göra med den här mer institutionaliserade formen.

Hittade ingen annan relevant tråd angående EBD-upgrades - ursäktar för fel tråd isåfall. Vi fick ju iallfall någorlunda fram ett svar av frågan!
 

FF#1

Medlem
Exakt! Även om reglerna säger en sak så är det ju inte säkert att denna regel efterlevs... Därför är det högst intressant att höra om det.
Precs! det här ju så pass nytt så vi vet inte hur det blir. Jag hoppas att detta öppnar för mer op ups och liknande för diamond även vid bonusresor mm.
 
Fick ett mail om uppgradering från go till plus på Köpenhamn - San Francisco imorgon. När jag går in och kollar har jag fortfarande mitt gamla säte och kan bara välja på go-säte. Jag kan inte heller checka in för det står bara att check-in online inte fungerar utan jag måste göra det på flygplatsen. Finns det en risk att jag får mittsäte i plus? Tror ni jag kan välja plats på Kastrup idag när jag ändå landar från London?
 
Fick ett mail om uppgradering från go till plus på Köpenhamn - San Francisco imorgon. När jag går in och kollar har jag fortfarande mitt gamla säte och kan bara välja på go-säte. Jag kan inte heller checka in för det står bara att check-in online inte fungerar utan jag måste göra det på flygplatsen. Finns det en risk att jag får mittsäte i plus? Tror ni jag kan välja plats på Kastrup idag när jag ändå landar från London?
Ring Dimondsupporten!
 

agehall

Medlem
Ringde supporten nu. Han hade ingen aning om vad det var för slags uppgradering. Han kunde inte se den, sa att det var säkert för det var bokat via AMEX och han slutade med att jag skulle fixa det på flygplatsen...

Och återigen imponerar kundtjänst - NOT. Nu skulle det ju kunna vara så att det är mailet det är fel på och att du inte har en upgrade, men det är ju en riktigt usel förklaring att skylla att man inte ser någon uppgradering på att det är bokat via AmEx.
 
Toppen