palmen
Moderator
Alla vill vi ju få igenom våra plusgrade. Sas brukar dock alltid spara X platser för uppgradering på flygplatsen om det finns något ledigt. Om det nu är 6 lediga stolar låter det relativt rimligt enligt mig att spara dessa för gate upgrade. Sas tjänar ju mer på det än plusgrade.Detta har hänt mig för ARN-OSL-MIA imorgon:
1. Sent augusti: Bokade och gjorde en Plusgradeförfrågan från Go->Business för OSL-MIA
2. Ca 60 timmar innan: Ett 10-tal stolar i Business ändrades från Available till Blocked på ExpertFlyer, därefter totalt 16 Blocked
3. 36 timmar innan: Blev nekad Plusgrade, därefter 6 stycken Blocked i Business på ExpertFlyer
4. 24 timmar innan: Jag fick en CU från Go->Plus. Fortfarande 6 Blocked i Business, som blev till 5 några timmar senare.
5. 18 timmar innan: Jag fick följande SMS från SAS: "Info from SAS: Treat yourself on your flight to Miami. Upgrade to SAS Plus or SAS business class with Eurobonus points or credit card. Please contact the SAS Supervisor at checkin-counter 124 or gate staff at OSL Airport. First come, first served. Enjoy your flight! *This offer is not valid if you have ordered a special meal."
Tankar.... 6 stolar lediga i Business är rätt mycket på ett halvtomt onsdagsflyg OSL-MIA. Jag förstår inte riktigt varför de inte accepterade min Plusgrade, de vill förmodligen försöka sälja biljetter bokade i Business men jag tycker det är ett underligt flyg att göra det på. Som backup tänker de sig väl att de kan sälja dem vid checkin eller gate i Oslo. Jag antar att de alltid vill att EBD ska vara glada, men eftersom jag kommer från Stockholm och har 70 minuter layover så råkar jag illa ut och måste hoppas på att det finns en stol i Business kvar att köpa när jag kommer till Oslo. Jag hade hellre sett att min Plusgrade blev accepterad.
Tyvärr är vi som kommer med connection till gate oftast sist ut och får hoppas på turen.