Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

gjohansson

Medlem
En rent hypotetisk fundering men om vi är två i samma bokning tror ni att det krävs ledig plats jämte varandra i plus/biz för att trigga "systemet" och man flyttas upp/får CU?
 

NotRyan

Medlem
Tror iof att du redan klargjorde skillnaden i ett tidigare inlägg gällande EF, dvs. att det är platser som SAS kan tänka sig att sälja. När jag hänvisade till EF så var det ingen slutsats utan ett konstaterande i jämförelse med den uppgift jag fick från SAS bokningssystem som visade på 3 platser kvar till försäljning. Det jag anser var intressant var att EF visade en plats medan bokningssystem 3 platser till försäljning.

Det har väl ingen påstått heller?

Kanske bara jag som tolkar att det är sas.se som avses med SAS bokningssystem då ;)
 

palmen

Moderator
En rent hypotetisk fundering men om vi är två i samma bokning tror ni att det krävs ledig plats jämte varandra i plus/biz för att trigga "systemet" och man flyttas upp/får CU?
Nej det tar de inte hänsyn till. För någon vecka sedan fick ju 2 personer uppgradering och fick inte säten bredvid varandra.
 

AnnaUM

Medlem
Sista minuten CU från ekonomi till business på SK903 nu. Sjukt skönt efter mitt livs jobbigaste check-in i morse där det visade sig att min kollegas biljett aldrig utställdes så vi blev tvungna att köpa en ny på Arlanda. En av nödutgångarna är trasig så de var tvungna att flytta runt många men poängterade att man skulle flytta tillbaka till sina ursprungliga säten efter take-off. Det sa de dock att vi inte skulle göra :) från service fail till en stor win! Tack SAS!
 

Avgeek

Medlem
Sista minuten CU från ekonomi till business på SK903 nu. Sjukt skönt efter mitt livs jobbigaste check-in i morse där det visade sig att min kollegas biljett aldrig utställdes så vi blev tvungna att köpa en ny på Arlanda. En av nödutgångarna är trasig så de var tvungna att flytta runt många men poängterade att man skulle flytta tillbaka till sina ursprungliga säten efter take-off. Det sa de dock att vi inte skulle göra :) från service fail till en stor win! Tack SAS!
Trevligt. Men det är ju inte en CU utan en opup? Vad har du för status?
 

Canadien

Medlem
Ah ok! Hade inte koll på skillnaden. EBD sedan januari! Fick CU till plus på första longhaul som EBD (med två kollegor) och nu denna på andra longhaul så jag kan bara tacka och bocka.
Resultatet är det samma, men CU meddelas per mail innan incheckning börjar och ges bara till EBP/EBD men till hela sällskapet i samma bokning. OP-UP görs vid Gate eller incheckning p g a överbokning och kan tillfalla vem som helst, även om prioritet ska ges till EBP/D/G.
 
Toppen