Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

palmen

Moderator
Vet vi om det är manuella beslut eller något som "systemet" ordnar till?
Vet och vet, finns inget som tyder på att det är helautmatiskt.
Jag har fått information om "att det sköts nere på Kastrup", kan ju vara så att den programvara som hanterar detta står på en server i Köpenhamn.
Har ju även hänt att en person fått en courtesy upgrade på en resa där det var connection flighten till longhaul som uppgraderades och itne själva longhaul flighten. Det tyder på att det är manuellt hanterat i alla fall.
I och med att beskedet inte kommer på en specifik tid innan flighten tyder på att det är manuell hantering inblandad. Ibland får man beskedet 24h innan, andra gånger 6h innan.
 

palmen

Moderator
Kanske en hidden perk med att vara moderator på BC? ;)
Finns ju ingen sådan information att fylla i sin probil på Eurobonus, och jag skulle bli förvånad om SAS har den kunskapen om mig som kund. De vet ju inte ens ombord at jag "alltid" vill ha en öl och då beställer jag det ändå på 95% av mian flighter med SAS.
 
Finns ju ingen sådan information att fylla i sin probil på Eurobonus, och jag skulle bli förvånad om SAS har den kunskapen om mig som kund. De vet ju inte ens ombord at jag "alltid" vill ha en öl och då beställer jag det ändå på 95% av mian flighter med SAS.
Skall väl tilläggas att jag skämtade. Hade i och för sig varit likt SAS att ha koll på det men inte lyckas ha koll på sina EBD och EDP.
 

jumbooze

Medlem
Vet och vet, finns inget som tyder på att det är helautmatiskt.
Jag har fått information om "att det sköts nere på Kastrup", kan ju vara så att den programvara som hanterar detta står på en server i Köpenhamn.
Har ju även hänt att en person fått en courtesy upgrade på en resa där det var connection flighten till longhaul som uppgraderades och itne själva longhaul flighten. Det tyder på att det är manuellt hanterat i alla fall.
I och med att beskedet inte kommer på en specifik tid innan flighten tyder på att det är manuell hantering inblandad. Ibland får man beskedet 24h innan, andra gånger 6h innan.
Det verkar finnas antingen en bugg eller en mänsklig faktor bakom iaf ( jag var personen som fick mailet om upgrade av arn-ord när det blev mmx-arn som faktiskt uppgraderades)
 

palmen

Moderator
Det verkar finnas antingen en bugg eller en mänsklig faktor bakom iaf ( jag var personen som fick mailet om upgrade av arn-ord när det blev mmx-arn som faktiskt uppgraderades)
Exakt, jag tror mer på mänsklig faktor än en bugg i detta fall.
Om det var en bugg skulle den ha drabbat betydligt fler personer än dig som har en inrikes connection till en longhaul och får en courtesy upgrade.
Jag ser inget i dagsläget som tyder på att det är automatiserat utan snarare finns det händelser som inträffar som stärker resonemanget om att det är manuell eller delvis manuell hantering.
 
Toppen