mha321
Medlem
De anger att det är helt automatiskt (se första posten i tråden). Men det kan naturligtvis vada något man säger för att slippa folk som tjatar...Vet vi om det är manuella beslut eller något som "systemet" ordnar till?
De anger att det är helt automatiskt (se första posten i tråden). Men det kan naturligtvis vada något man säger för att slippa folk som tjatar...Vet vi om det är manuella beslut eller något som "systemet" ordnar till?
Spännande data. Hur många CUs är det frågan om totalt i förhållande till antalet resor?
Kanske en hidden perk med att vara moderator på BC?Om det är jag som har tur eller du som har otur låter jag vara osagt, men helt klart diffar det i hur frekvent vi fått courtesy upgrades.
Vet och vet, finns inget som tyder på att det är helautmatiskt.Vet vi om det är manuella beslut eller något som "systemet" ordnar till?
Finns ju ingen sådan information att fylla i sin probil på Eurobonus, och jag skulle bli förvånad om SAS har den kunskapen om mig som kund. De vet ju inte ens ombord at jag "alltid" vill ha en öl och då beställer jag det ändå på 95% av mian flighter med SAS.Kanske en hidden perk med att vara moderator på BC?
Skall väl tilläggas att jag skämtade. Hade i och för sig varit likt SAS att ha koll på det men inte lyckas ha koll på sina EBD och EDP.Finns ju ingen sådan information att fylla i sin probil på Eurobonus, och jag skulle bli förvånad om SAS har den kunskapen om mig som kund. De vet ju inte ens ombord at jag "alltid" vill ha en öl och då beställer jag det ändå på 95% av mian flighter med SAS.
Det verkar finnas antingen en bugg eller en mänsklig faktor bakom iaf ( jag var personen som fick mailet om upgrade av arn-ord när det blev mmx-arn som faktiskt uppgraderades)Vet och vet, finns inget som tyder på att det är helautmatiskt.
Jag har fått information om "att det sköts nere på Kastrup", kan ju vara så att den programvara som hanterar detta står på en server i Köpenhamn.
Har ju även hänt att en person fått en courtesy upgrade på en resa där det var connection flighten till longhaul som uppgraderades och itne själva longhaul flighten. Det tyder på att det är manuellt hanterat i alla fall.
I och med att beskedet inte kommer på en specifik tid innan flighten tyder på att det är manuell hantering inblandad. Ibland får man beskedet 24h innan, andra gånger 6h innan.
Exakt, jag tror mer på mänsklig faktor än en bugg i detta fall.Det verkar finnas antingen en bugg eller en mänsklig faktor bakom iaf ( jag var personen som fick mailet om upgrade av arn-ord när det blev mmx-arn som faktiskt uppgraderades)