Coop/SAS ändrar växelkursen för poäng mellan MedMera Mer och Eurobonus

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Joakim L, 16 Mars 2016.

1. Joakim L

Joakim L Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är antagligen sen på bollen här men noterade häromdagen att Coop skrivit ut följande på denna sida:
    (SAS)

"Den 24/3 sker en justering av växelkurserna mellan MedMera och EuroBonus samt EuroBonus och MedMera."

Det var en ren slump att jag var inne på sidan och såg detta, någon info via mail har jag inte fått från varken Coop eller SAS. Jag ringde Coop idag för att få mer information och detaljer om förändringen, men fick till svar att förhandlingar mellan Coop och SAS pågår i denna stund och att det är inte är klart ännu.

Någon som har information, från säker källa, om vad förändringen innebär och hur mycket sämre (förutsätter att det blir en försämring) växelkursen blir?

palmen gillar detta.
  2. DanielKif

DanielKif Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Mangostan

Mangostan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag ringde för två dagar sedan svarade de att den nya växlingskursen är fastställd till 10 % (som personen i kundtjänst uttryckte det), dvs 10 poäng per spenderad hundring. Märkligt att det ges olika besked.

4. Last edited: 16 Mars 2016
    EBGGOT, airbus380.se, johan_fbg och 9 andra gillar detta.
  5. longhaul

longhaul Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med, mycket märkligt. Har ju ringt två gånger och pratat med olika personer för att dubbelkolla och fått beskedet om 10%. Och att det är SAS som bestämmer kursen. Jaja men om det inte blir det så är ingen gladare än jag :). Kommer dock växla innan 24/3.

6. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja då får man växla då.
    Tråkigt för COOP kortet var ju så bra.

7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är knappast SAS som bestämmer kursen. SAS bestämmer priset på EuroBonus-poäng som Coop köper, nu kanske SAS ville höja örespriset på dessa, men det är upp till Coop hur de vill värdera sina egna poäng kontra vad de får betala till SAS.

8. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kommer vänta med att växla tills de presenterar de nya kurserna, eller senast den 23:e. Jag ser ingen anledning till att växla i förtid.

9. DanielKif

DanielKif Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kör på samma strategi som du.

10. DanielKif

DanielKif Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller med. Jag svarade bara på hans fråga om kursen och visade var diskussionen fanns tidigare.
    Mycket bättre att bryta ut det till en egen tråd.

airbus380.se, Mike@GOT, Kenny och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!