Senaste nytt

COOP Medmera mer

Gus

Medlem
Hur vet du att det är det nya kortet du fått?
Jag bara antog det eftersom det är illgrönt och ser inte alls ut som det gamla kortet.
Står det Medmera bank eller Entercard bakpå?
Smart tanke, det tänkte jag inte på att kolla. Det står Medmera Bank! :) Så då borde det vara gamla villkoren? :) Och jag kommer få hem ytterligare ett kort (illgrönt) i februari som Entercard ansvarar för? #hoppetlever
 

mtlmr

Medlem
Precis så!

Jag bara antog det eftersom det är illgrönt och ser inte alls ut som det gamla kortet.

Smart tanke, det tänkte jag inte på att kolla. Det står Medmera Bank! :) Så då borde det vara gamla villkoren? :) Och jag kommer få hem ytterligare ett kort (illgrönt) i februari som Entercard ansvarar för? #hoppetlever
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Herr Oviktig

Ny medlem
Vad gör man nu när man ej får ha överskott på nya kortet? :confused:

  • Jag har ett överskott/plussaldo på mitt kreditkort idag, vad händer med det?

    Om du har ett plussaldo kan du självklart använda de pengarna för alla dina köp med kortet eller ta ut som kontanter i en automat. Vi kommer sedan att stämma av saldot den 26:e februari. Om du då har pengar kvar på ditt konto kommer det att betalas ut med en avi i början av mars.
  • Varför får jag inte sätta in extra pengar på mitt kreditkort?

    Enligt de nya villkoren är det inte tillåtet med ett överskott på kreditkortet. Detta gör att dina pengar är säkrare eftersom ett eventuellt överskott inte är omfattat av reklamationsrätten. Om du skulle bli utsatt för bedrägeri får du därmed ingen ersättning för pengarna som legat som ett överskott. Att använda krediten är säkrare och dessutom helt räntefritt om du fullbetalar dina fakturor varje månad.

5e mars byter vi kort! | Coop
https://www.entercard.no/content/uploads/sites/3/2019/02/ec_coop014_landningssida_mc_mer_11.pdf
 

Herr Oviktig

Ny medlem
Jo tack men är så mycket lättare att ha överskott än att göra en betalning som dessutom man får betala för när de ej har fått rätt på e-faktura.
De verkar få ett annat kort som man kan sätta in på men detta kan bara nyttjas på Coop :/
 

Ping

Medlem
Dålig start med Entercard, E-faktura anmälan som inte går igenom.

Sen finns det inte ens någon email eller chatt man kan kontakta Entercard på :eek::eek:. Önskar att traditionella Banker och Kreditkortsbolag kan lära sig av fintech bolag en vacker dag.
 

Herr Oviktig

Ny medlem
Allt blir allt sämre med Coop, hur kan de missa det i ledningen :eek:
Behöver ha ett kort där man kan ha extrapengar vilket var kanon med MER-kortet. Får lusläsa alla kort grrrrrrr och se hur man går vidare.
Tyvärr får man behålla kortet ett tag till pga poängen som finns på kortet. Om man tex bokar hotelnatt med poängen måste man då kunna visa kortet vid incheckning?

De har kommunicerat ut att e-faktura ej går att använda nu i starten men inget säger att de kommer lyckas få in det senare heller...
 

andersson.j

Medlem
Tyvärr får man behålla kortet ett tag till pga poängen som finns på kortet. Om man tex bokar hotelnatt med poängen måste man då kunna visa kortet vid incheckning?
Jag har aldrig tagit ut någon hotellnatt för cooppoäng, men jag skulle tro att det är kopplat till ditt MedMera-medlemsskap, inte till kreditkortet i sig? Jag kan ju t.ex. fortsätta att samla cooppoäng trots att jag sa upp kreditkortet.
 

Homer

Medlem
Dålig start med Entercard, E-faktura anmälan som inte går igenom.

Sen finns det inte ens någon email eller chatt man kan kontakta Entercard på :eek::eek:. Önskar att traditionella Banker och Kreditkortsbolag kan lära sig av fintech bolag en vacker dag.


Vad förvånad jag blir av att höra att Entercard strular.:rolleyes:

Med deras BA kort gick det bara att skicka meddelande när man var inloggad på kontot.
 
Toppen