Senaste nytt

COOP Medmera mer

lillemannen

Medlem
Detta var ju dåliga nyheter:(
Allt är kanske inte helt dåligt
Snart byter vi kort! | Coop

"Vi har även uppgraderat försäkringsmomentet ”Självriskskydd för hyrbil” (max ersättning 10 000 SEK/skada) till ”Självriskeliminering för hyrbil” (max ersättning 15 000 SEK/skada) vilket innebär att försäkringen täcker både en självrisk och/eller en reparationskostnad. Förut täckte försäkring endast kostnaden för en faktisk självrisk och inte skadekostnad. Självriskeliminering ger en större säkerhet och omfattar även de mindre kostnaderna som är de vanligaste."
 

Ilmu90

Medlem
Allt är kanske inte helt dåligt
Snart byter vi kort! | Coop

"Vi har även uppgraderat försäkringsmomentet ”Självriskskydd för hyrbil” (max ersättning 10 000 SEK/skada) till ”Självriskeliminering för hyrbil” (max ersättning 15 000 SEK/skada) vilket innebär att försäkringen täcker både en självrisk och/eller en reparationskostnad. Förut täckte försäkring endast kostnaden för en faktisk självrisk och inte skadekostnad. Självriskeliminering ger en större säkerhet och omfattar även de mindre kostnaderna som är de vanligaste."

Det må vara så att det inte är endast dåliga nyheter såklart. Men för min del så var det 0% valutaväxlingspåslag och 0 kr kontantuttag som tilltalade mig till att behålla kortet.
 
Är det fler än jag som tycker att det verkar som att fler och fler banken i olika länder inför uttagsavgifter för utländska kort? T ex i Grekland och Polen har de börjat införa det och i USA och Thailand införde de det för flera år sedan. Det kanske är dags att återgå till att växla kontanter på växlingskontor på plats istället? Fast kontanthantering känns inte riktigt 2018...
 

Gus

Medlem
Tråkigt! Årsavgiften kommer bli högre för mig eftersom frugan har ett kort hon också och extrakort kostar 95 kr per år med det nya.

-Vilket kort ska man nu skaffa för lägsta uttagsavgifter samt lägsta valutapåslag?

-Varför har nästan alla banker valutapåslag? Är det så mycket dyrare att hantera utländska valutor än svenska kr?

-Jag har coop kortet mycket därför att deras försäkring ger en bra schablonersättning vid försening (nu var det dock tyvärr längesedan jag var försenad). Vilka andra kort ger bra förseningsersättning (schablon)?
 

Homer

Medlem
Är det fler än jag som tycker att det verkar som att fler och fler banken i olika länder inför uttagsavgifter för utländska kort?

Jag har noterat att några Spanska banker gjort det under det ganska nyligt.

Det kanske är dags att återgå till att växla kontanter på växlingskontor på plats istället?


Tips önskas om vart man växlar SEK -> USD till bra kurs.
 

KED

Medlem
Toppen