Senaste nytt

COOP Medmera mer

JoelG

Medlem
Nya villkor för Coop Medmera Mer som i mars byter till Coop Mastercard Mer

Positiva nyheter i form av:
  • Contactless
  • E-faktura kommer att vara möjligt i och med att Entercard kommer vara kortutgivare istället för MedMera Bank.
  • Årsavgiften ändras från 348 till 295 sek.
På den negativa sidan gäller att
  • Valutaväxlingspåslag ändras från 0 till 1,75 procent
  • Kontantuttagsavgift via bankomat/atm över hela värden ändras från 0 till 1,5 procent (minst 35 sek)
  • Årsavgift extrakort ändras från 0 till 95 kr
Mer om detta finns att läsa på https://www.coop.se/globalassets/betalkortochbank/kortbyte/ec_coop014_landningssida_mc_mer_w.pdf och Snart byter vi kort! | Coop
 

Joakim

Medlem
På den negativa sidan gäller att
  • Valutaväxlingspåslag ändras från 0 till 1,75 procent
  • Kontantuttagsavgift via bankomat/atm över hela värden ändras från 0 till 1,5 procent (minst 35 sek)
  • Årsavgift extrakort ändras från 0 till 95 kr
Nu försvinner ju den enda egentliga anledningen att behålla kortet, fria uttag utomlands.

Uttrycket "Upp som en sol och ner som en pannkaka" har väl aldrig stämt in så bra som på resan med COOP kortet.
 

JoelG

Medlem
Nu försvinner ju den enda egentliga anledningen att behålla kortet, fria uttag utomlands.

Uttrycket "Upp som en sol och ner som en pannkaka" har väl aldrig stämt in så bra som på resan med COOP kortet.
Ja håller med. Har sagt upp mitt kort nu, då syftet med detta kort för mig var de fördelar som den haft vid utlandsresor.
 

Ping

Medlem
Får man höra nyheter om sin kortgivare via omvägar på businessclass, innan kortgivaren informerat mig o_O
Jag är lite kluven om jag vill ha contactless kort, ser ju hur alla säljer RFID blockade plånböcker mm :eek:. Finns ju smarta tjuvar också :eek:.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Får man höra nyheter om sin kortgivare via omvägar på businessclass, innan kortgivaren informerat mig o_O
Jag är lite kluven om jag vill ha contactless kort, ser ju hur alla säljer RFID blockade plånböcker mm :eek:. Finns ju smarta tjuvar också :eek:.
På Revolut korten kan du inaktivera det, samt ställa in ett flertal andra säkerhetsinställningar.

e1d1baf6528e924b3264095f69aa4873.jpg
 
Toppen