Senaste nytt

COOP Medmera mer

Geiden

Medlem
Dessvärre upplever jag det som samma lotteri som Eurobonus Shop (även om den blivit bättre). Jag har gjort fyra bokningar via Coops-hotels.com länk. Av dessa ser utfallet ut som följer:
Bokning 1: Poängen trillade in på Coop-kontot efter omkring 75 dagar.
Bokning 2: Poängen trillade in på Coop-kontot efter omkring 90 dagar.
Bokning 3: Inga poäng efter 90 dagar, just nu ett pågående ärende hos Coop, som enligt egen utsago har tagit detta vidare med Hotels.com.
Bokning 4: Inga poäng efter 90 dagar, mailade Coop, poängen trillade då in efter ytterligare 14 dagar.

Så det är svårt att säga...

Jag skulle kontaktat Coop innan för att dubbelkolla, som jag ser det har du inget att förlora på att kontakta Coop.
Om du verkligen behöver poängen, skulle jag nog boka direkt via SAS-dealen. :)

Uppskattar att du tog dig tid att svara! Man får väl så en pling helt enkelt. :)
 

Gus

Medlem
Fick äntligen tummen ur och avslutade mitt medmera mer idag. Väldigt positivt överraskad över kundservicen. Gick snabbt med mycket bra bemötande. Jag fick t o m tillbaka senaste årsavgiften trots att det gått ett bra tag sedan jag betalade denna.

Min personliga trend är färre och färre kort för första gången i vuxen ålder. Diners borta, Amex Elite och Premium borta samt nu också Coop. Har kvar Amex Platinum för loungen och priority pass/fast track då jag inte flyger *A, inte spend, samt SAS mastercard för svensk spend och nya Choice mastercard för utländsk spend och på deras hotell. Snart guld igen där från scratch med 44 000 poäng sedan juli. :D

Återkommer dock gärna som kund till Coop om de återigen lanserar något bra för oss flygpoängsjägare :)
Alltid skönt att rensa plånboken på kort :). Jag hade gärna rensat ut mitt Coop-kort men vill inte det pga att jag verkligen gillar deras reseförsäkring, med tex ankomstförseningen samt missat anslutningsflyg. Men det tar emot att boka dyra resor med coop-kortet då jag måste nå min spend till amex vouchern. :rolleyes:
 
  • Gilla
Reactions: M.K

intuition

Medlem
Finn det några fler där ute som har någon feedback på denna Hotels.com deal? Är det samma upplevelse av lotteri som EB Shop?
...
Jag hittar som sagt inga poäng från hotels.com köp. Men jag kollade igenom mitt konto nu efter poäng från andra partners och det ser lite ut som att de partnerköp som betalts med coop-kortet fungerar. Köp med andra kort varierar. Hallon fungerar bra även om det inte är betalt med coop-kortet medan tretti och CDON inte fungerat.
Nu kan det ju bero på något helt annat och jag har aldrig sett något villlkor att det ska vara betalt med ett coop-kort. Men jag tänkte bara att jag skulle nämna det.
 

intuition

Medlem
Korrigering! Vid närmare koll visade det sig att CDON visst fungerade med ett annat kort. Så det är nog bara det att vissa partners är opålitliga och/eller att deras tracking-cookies är känsliga...
 

Geiden

Medlem
Verkar med andra ord (givetvis) vara samma lotteri som genom EB portalen.

Ringde en trevlig herre på Coop som givetvis inte kunde bekräfta någonting över huvud taget, mer än att han kunde se att jag hade en inloggning (var inte tydligt om de hade regg på att jag gått till hotels från coop, eller om han menade vanlig medlemslogin), och att det ska inte vara några problem med poäng. I värsta fall kommer de behöva kontakta Hotels.com när det gått 90 dagar, och då kommer de även kontakta mig med vad det behöver för underliggande bevis.

Aja, vi får vänta och se helt enkelt. Med 5 Coop-points per krona och noll tillgänglighet på det rum vi vill ha nu är det by far den bästa dealen för maximerade EB points i slutändan.
 

WongHauw

Medlem
Fick äntligen klart med att säga upp på Coop-kortet. SAS MC Premium har varit mitt första kort på ett tag men haft Coop som backup. Inte riktigt värt det med alla dessa enhancements och 0,5 poäng per krona och lägre antal poäng vid transfer till Eurobonus (sweet spot för några år sedan).

Egentligen skulle det här till en tråd "Coop – det här gjorde ni bra" :)rolleyes:) men jag förväntade mig få tillbaka endast en månad på min årsavgift. Ringde in onsdags och tjejen på linjen sa efter knappt någon väntetid alls att jag får tillbaka hela årsavgiften för 2018 (hade behövt betala 348 kr typ 1/1 2019). Sagt och gjort, avi för inlösen av 348 kr fanns i brevlådan redan på fredag! :eek: De frågade inte ens varför vill jag avsluta Coop-kortet, hade berättat mer än gärna :D

Byebye Coop!
 

intuition

Medlem
Ringde in och ville byta från "Mer" till vanligt kort. Man kan inte byta rakt av, man måste separat ansöka om det andra kortet och sedan säga upp det första. Kundtjänst mycket vänliga och sa "jag maxar din kredit så du kan ha båda korten aktiva under en tid". Fungerade klockrent. Fick också årsavgiften krediterad (fast att det var typ 2 månader in på nya perioden. Ser också ut som att jag fick 5000p i välkomst bonus fr nytecknat mastercard!
 

intuition

Medlem
Skulle också nämna att jag är imponerad av hur snabbt poäng från "svarta fredag" kom in på kontot. Partnerpoäng kan ju ta typ 90 dagar, men när jag tittar lite nogrant på kontot idag ser jag att köp den 23/11 redan har gett "partnerintjäning". Så det tog kanske 2 veckor eller så.

Babyland och CDON fortsätter att fungera bra. Tretti har jag inte fått poäng på ett köp i juli, så där är jag nog blåst. Undviker dem och hotels.com framöver.
 
Toppen